Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

دستگاههای لیزر دندانپزشکی

حالت های انتشار

دستگاههای لیزر دندانپزشکی می توانند انرژی نور را در دو حالت به عنوان تابعی از زمان خود ساطع کنند: (1) ثابت یا 2 پالس روشن یا خاموش .8 لیزرهای پالس شده می توانند برای انتقال انرژی به حالت های حیاط و آزاد در حالت تقسیم شوند. بافت هدف. بنابراین سه حالت انتشار مختلف شرح داده می شود ، به شرح زیر:
  
1
حالت موج مداوم ، که در آن پرتو تنها در یک سطح قدرت پخش می شود تا زمانی که اپراتور سوئیچ پا را فشرده کند.

2
حالت پالس دردار ، مشخص شده با تناوب دوره ای از انرژی لیزر ، شبیه به یک چراغ چشمک زن. این حالت با باز و بسته شدن یک دیافراگم مکانیکی در مقابل مسیر پرتوی یک انتشار موج مداوم حاصل می شود. تمام دستگاه های جراحی که در حالت موج مداوم کار می کنند دارای این ویژگی پالس گیت دار هستند. برخی از ابزارها می توانند پالس هایی به اندازه میکرو ثانیه (میکرو ثانیه) یا میلی ثانیه (msec) تولید کنند. قدرت اوج تقریباً 10 تا 50 برابر اندازه گیری توان موج مداوم تولید می شود ، و مهار بافت می تواند کاهش یابد. واحدهای پیشرفته تر دارای کرکره هایی با کنترل رایانه هستند که امکان استفاده از این پالس های بسیار کوتاه را دارند. تولید کنندگان اصطلاحات زیادی را برای توصیف این مدت زمان کوتاه پالس ، از جمله "فوق العاده پالس" و "سرعت فوق العاده" به دست آورده اند.

3
حالت پالس آزاد در حال اجرا ، که گاهی اوقات به عنوان حالت پالس واقعی گفته می شود. این انتشار منحصر به فرد است در اینکه انرژی های اوج بزرگی از نور لیزر معمولاً برای میکرو ثانیه ها منتشر می شوند و به دنبال آن زمان نسبتاً طولانی که در آن لیزر خاموش است. به عنوان مثال ، با یک لیزر پالس آزاد در حال اجرا با مدت زمان پالس 100 میکرو ثانیه و پالس تحویل داده شده در 10 در ثانیه (10 هرتز) ، انرژی در محل جراحی برای 0.01٪ ثانیه و در غیاب 99.99٪ باقی مانده است. آن ثانیه دستگاه های پالس آزاد در حال کار دارای یک لامپ فلاش سریع استروژن هستند که محیط فعال را پمپ می کنند. با هر پالس ، قدرت های اوج بالا در صدها یا هزاران وات تولید می شود. از آنجا که مدت زمان پالس کوتاه است ، با این وجود متوسط ​​نیرویی که بافت تحمل می کند اندک است. دستگاههای پالس آزاد در حال اجرا نمی توانند خروجی پالس موج پیوسته یا دردار داشته باشند.

لیزرهای پالس واقعی با عملکرد مکانیسم پمپاژ درون حفره لیزر هدایت می شوند. لیزرهای پالس دردار به دلیل شاتر در خارج از حفره لیزر ، پالس می شوند. ابزارهای لیزر پزشکی و علمی با مدت زمان پالس در نانو ثانیه (یک میلیاردم ثانیه) ، پیک ثانیه (یک تریلیونم ثانیه) یا برد کوچکتر در دسترس هستند. اینها می توانند قدرت اوج فوق العاده ای ایجاد کنند ، اما میانگین انرژی پالس محاسبه شده اندک است و باعث افزایش دقت جراحی می شود. بعضی از ابزارها را می توان کنترل کرد تا یک پالس واحد منتشر شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.