Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نانوفوتونیک

نانوفوتونیک به بررسی رفتار و اندرکنش نور با ماده در مقیاس نانو می پردازد و کاربردهای آن قابل توجه و بسیار تأثیرگذار است. این رشته توانسته است زمینه های فناوری هایی چون لیزر، حسگرهای نانوفتونیکی، سلول های خورشیدی، دیودهای نورافشان و صفحه های نمایش و … را به شکل مؤثری به پیش راند.  

نانوفوتونیک، همان گونه که از نامش برمی آید، ترکیبی از دو شاخه فوتونیک و نانوفناوری است و به همین دلیل شناخت نانو موادی که خواص فوتونیکی جالب توجه از خود بروز می دهند حائز اهمیت است. خصوصاً اینکه در واقع کاربردهای فوتونیک و نانوفناوری ترکیب شده و به شکلی فزاینده در این رشته ترکیبی خودنمایی می کنند. از این رو مطالعه نانو مواد فوتونیکی برای ورود به بسیاری از فناوری های برتر امروز و بهره گیری از پیشکش هایی که این مطالعه در بسیاری از کاربردهای نوآورانه دارد، از اهمیت کلیدی برخوردار است و تسلط عمیق بر طیف گسترده ای از نانو مواد فوتونیکی مزیتی انکارناپذیر نسبت به سایر اهل فن به دارندگان چنین دانشی می دهد.

این دوره آموزشی مروری کوتاه و البته جامع درباره نانوذرات فوتونیکی دارد و شامل مفاهیم بنیادی، پدیده های قابل توجه، مدل های نظری توضیح دهنده آن پدیده ها، مثال هایی از کاربردهای پیشگام در لبه دانش است. این دوره برای دانشجویانی که علاقه مند به تحقیقات کاربردی در این زمینه هستند منبع اطلاعات مفید و مؤثری است. به علاوه این آموزش فشرده به دلیل پوشش دهی طیف گسترده ای از نانوذرات و به خصوص کاربردهای نوآورانه و جدید آنها می تواند در افزایش افق دید دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای تعریف پروژه های هایشان مؤثر باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.