Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر در جراحی مغز و اعصاب

یافته‌ها: کاربردهای جراحی فناوری لیزر گزارش شده در ادبیات شامل فرسایش لیزر پوستی از بافت مغز ، استفاده از لیزرهای جراحی در جراحیهای جمجمه باز و آندوسکوپی ، میکروآناستوموز با کمک لیزر و درمان فتودینامیکی تومورهای مغزی است.

  

خلاصه

زمینه:

نوآوری های فن آوری مبتنی بر تقویت نور ایجاد شده توسط انتشار تحریک اشعه (لیزر) بطور گسترده در زمینه جراحی مغز و اعصاب استفاده شده است.


مواد و روش ها:

ما ادبیات پزشکی را مرور کردیم تا برنامه های کاربردی تکنولوژیکی مبتنی بر لیزر را برای کاربردهای جراحی ، تشخیصی و درمانی در جراحی مغز و اعصاب شناسایی کنیم.


نتایج:

کاربردهای جراحی فن آوری لیزر گزارش شده در ادبیات شامل فرسایش لیزر پوستی از بافت مغز ، استفاده از لیزرهای جراحی در جراحی های جمجمه باز و آندوسکوپی ، میکروآناستوموز با کمک لیزر و درمان فتودینامیکی تومورهای مغزی است. سیستم های لیزر همچنین برای درمان تخریب دیسک بین مهره ای ، کاربردهای درمانی انرژی لیزر برای لیزر ترانس کرانیال و بازسازی عصب و فناوری های مبتنی بر تشخیص لیزر مبتنی بر لیزر (به عنوان مثال ، اندمی میکروسکوپ اسکن با لیزر و طیف سنجی رامان) که برای بازجویی از بافت پاتولوژیک استفاده می شود.


نتیجه:

علیرغم بحث بر سر استفاده از لیزرها برای درمان ، استفاده از جراحی لیزرها برای روشهای حداقل تهاجمی نتایج امیدوارکننده را نشان می دهد و شایستگی تحقیقات بیشتر را نشان می دهد. دستگاههای تصویربرداری با میکروسکوپ مبتنی بر لیزر توسعه یافته و مینیاتوری شده اند که برای تشخیص سریع آسیب شناسی از طریق عمل جراحی استفاده می شوند. بسیاری از روش های استفاده لیزر در جراحی مغز و اعصاب و در شرایط عصبی کلینیکی ، گواهی بر پیشرفت های تکنولوژیکی و کاربردی بودن علم لیزر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.