Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر اپتیک

در واقع لیزر نوری به معنای عناصر و سیستمهای نوری است که با لیزرها استفاده می شوند - چه به عنوان قسمت لیزر ، چه برای انتقال و دستکاری پرتوهای لیزر یا اشکال دیگر از نور لیزر.

  

الزامات معمولی

برخی از الزامات معمولی در مورد اپتیک لیزر ، در مقایسه با اپتیک برای مقاصد دیگر مانند تصویربرداری ، عبارتند از:


به طور کلی ، ضررهای نوری باید به حداقل برسد ، به ویژه برای مؤلفه هایی که در تشدیدکننده های لیزری استفاده می شوند. به عنوان مثال ، خطاهای لیزر بسیار منعکس کننده ، معمولاً دارای بازتاب هایی مانند 99.9٪ یا بالاتر هستند ، به طوری که کل تلفات انگلی در سفر دور در یک تشدید کننده اغلب به زیر 1٪ باقی می ماند.

کیفیت سطح آینه های لیزری ، منشورها و غیره به طور کلی باید نسبتاً بالا باشد ، به عنوان مثال. با یک r.m.s. زبری زیر λ / 10. با این حال ، این برای تصویربرداری اپتیک مانند اهداف عکاسی مشابه است.

به خصوص برای استفاده از لیزرهای پالس با قدرت اوج و انرژی پالس (عمدتا لیزرهای Q-guilted) ، لیزر نوری نیاز به آستانه آسیب نوری بالا دارد.

در بسیاری از موارد ، عملکرد خوب فقط در طول موجهای نوری خاص ، یعنی در برخی از خطوط لیزر ، که اغلب در ناحیه طیف مادون قرمز هستند ، لازم است. بنابراین ، اغلب نوری آکروماتیک مورد نیاز نیست. در برخی موارد ، با این وجود ، نیاز به ویژگی های مشخص شده در طول موج های مختلف ، به عنوان مثال برای طول موج لیزر و برای نور مضاعف فرکانس. همچنین برخی از لیزرها ، به عنوان مثال لیزرهای پالس ultrashort با مدت زمان پالس مخصوصاً کوتاه ، دارای پهنای باند نوری قابل توجهی هستند و بنابراین به نوری با خصوصیات پهنای باند مناسب نیاز دارند ، به عنوان مثال از نظر پهنای باند بازتابی و پراکندگی کروماتیک.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.