Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزرهای نانو ثانیه

پالس های نوری با مدت زمان پالس در نانو ثانیه برای بسیاری از کاربردها از جمله پردازش مواد ، اندازه گیری از راه دور و سنجش از دور مورد نیاز است. در بیشتر موارد ، آنها با لیزر ، یا با سوئیچینگ Q یا با تغییر سوئیچ تولید می شوند.

  

لیزرهای با تغییر Q می توانند انرژی پالس بالایی را تحویل دهند - به عنوان مثال چندین میلی لیز از لیزرهای حالت جامد با اندازه متوسط ​​و چندین ژول از دستگاههای تا حدودی بزرگتر. بسته به جزئیات طراحی ، انتشار ممکن است در یک حالت طولی منفرد از لیزر اتفاق بیفتد ، در این حالت منجر به یک خط باریک بسیار باریک می شود.


لیزرهای تغییر یافته همچنین می توانند پالس های نانو ثانیه تولید کنند ، اما با انرژی پالس بسیار پایین تری دارند. در مورد لیزرهای نیمه هادی ، قدرت اوج اغلب محدود به سفارش لیزرهای نیمه هادی 1 W. Gain-switched شده با فیبر هستند منبع بذر جالبی برای تقویت کننده های فیبر هستند و چنین دستگاه های MOPA به طور فزاینده ای به عنوان جایگزین احتمالی Q- مشاهده می شوند. حداقل در مورد انرژی پالس که بیش از چند میلی لیتر نباشد ، در بسیاری از موارد لیزرها را عوض کرده اند. یکی از مهمترین مزایای آن انعطاف پذیری بسیار زیاد در تعدیل سرعت تکرار پالس و مدت زمان پالس بصورت الکترونیکی و ثابت نگه داشتن مدت زمان پالس در هنگام تغییر نرخ تکرار در محدوده های بزرگ است. همچنین چنین دستگاه هایی با هزینه کمتری قابل ساخت هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.