Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کتاب لیزر دندانپزشکی

  


دندانپزشکی با لیزر می تواند روشی دقیق و مؤثر برای انجام بسیاری از اقدامات دندانپزشکی باشد. پتانسیل دندانپزشکی با لیزر برای بهبود روشهای دندانپزشکی در توانایی دندانپزشک برای کنترل میزان تولید برق و مدت زمان قرار گرفتن در معرض بافت (چه لثه و چه ساختار دندان) وجود دارد و این امکان را برای درمان ناحیه ای خاص از تمرکز بدون آسیب رساندن به بافت های اطراف می دهد.


اگر خود را تا حدودی بیمار دندانپزشکی مضطرب می دانید و به دنبال ایمنی و آسایش شدید هستید ، ممکن است در جستجوی دندانپزشکی باشید که تکنیک های دندانپزشکی لیزر را در کارها و روشهای درمانی خود گنجانیده است. تخمین زده می شود که 6 درصد از دندانپزشکان عمومی دارای لیزر برای کاربردهای بافت نرم هستند که انتظار می رود با گذشت زمان این تعداد افزایش یابد.



با گسترش برنامه های کاربردی برای لیزر دندانپزشکی ، تعداد بیشتری از دندانپزشکان از این فناوری برای ارائه معالجه دقیق به بیماران استفاده می کنند که ممکن است درد و زمان بهبودی را به حداقل برساند.


مزایای دندانپزشکی با لیزر؟


در اینجا برخی از مهمترین مزایای دندانپزشکی لیزر وجود دارد:


روشهای انجام شده با استفاده از لیزرهای دندانی بافت نرم ممکن است نیازی به بخیه (بخیه) نداشته باشند.

برخی روش های دندانپزشکی با لیزر نیازی به بیهوشی ندارند.

دندانپزشکی با لیزر خونریزی را به حداقل می رساند زیرا پرتوی نور پرانرژی در لخته شدن (انعقاد) رگهای خونی در معرض خون است ، بنابراین باعث از بین رفتن خون می شود.

عفونت های باکتریایی به حداقل می رسد زیرا پرتوهای پر انرژی منطقه ای را که در آن کار می شود ، عقیم می کند.

آسیب به بافت اطراف به حداقل می رسد.

زخم ها سریعتر بهبود می یابند و بافت ها دوباره ترمیم می شوند.


کاربرد دندانپزشکی با لیزر


استفاده از لیزر در دندانپزشکی باعث می شود تا دندانپزشکان بتوانند طیف گسترده ای از اقدامات دندانپزشکی را انجام دهند که در غیر این صورت ممکن است قادر به انجام آن نباشند. دندانپزشکان که از لیزر در دندانپزشکی استفاده می کنند ، در ترکیب تکنیک های پیشرفته دقیق در تعدادی از روش های معمول و نه چندان معمول ، مهارت پیدا کرده اند.


روشهای دندانپزشکی با لیزر سخت بافت (دندان)

آشکارساز حفره: با تهیه یک خواندن از محصولات جانبی تولید شده توسط پوسیدگی دندان ، می توان از لیزرهای دندانی با بافت نرم با شدت کم استفاده کرد.

پر کردن دندان / آماده سازی دندان: لیزرهای دندان سخت ممکن است نیاز به تزریق بی حسی موضعی و مته سنتی توربین را از بین ببرد. لیزرهای مورد استفاده در روشهای پر کردن دندان قادر به از بین بردن باکتریهای واقع در یک حفره هستند ، که به طور بالقوه منجر به بهبود ترمیم طولانی مدت دندانها می شود. با این حال ، لیزرهای دندانی برای جایگزینی پر کردن آمالگام ، لایه باز یا تاج مناسب نیستند.

حساسیت دندان: ممکن است از لیزرهای دندان برای بستن توبول ها (واقع در ریشه دندان) که وظیفه حساسیت دندان گرم و سرد دارند ، استفاده شود.

روشهای دندانپزشکی با لیزر بافت نرم (صمغ)

طول تاج: لیزرهای دندانی می توانند بافت لثه (لیزر بافت نرم) و استخوان (لیزر بافت سخت) را برای تغییر در ساختار سالم دندان ترشح کنند. به این ترتیب که به طول طوقه مراجعه می شود ، چنین تغییر شکل بنیادی قوی تر برای قرار دادن ترمیم ها فراهم می کند.

لبخند لثه: لیزرهای دندانپزشکی می توانند برای قرار گرفتن در معرض ساختار سالم دندان از بافت لثه تغییر شکل دهند و ظاهر لبخند لثه را بهبود بخشند.

پیوست عضلانی (فرنوع): فرنکتومی با لیزر گزینه درمانی ایده آل برای کودکانی است که به زبان گره خورده اند (فرنولوم محدود و یا محکم) و نوزادانی که به دلیل حرکت محدود زبان قادر به تغذیه کافی نیستند. Frenectomy لیزر همچنین ممکن است به از بین بردن موانع گفتاری کمک کند.

پوشه های بافت نرم (Epulis): ممکن است از لیزرهای دندان برای برداشتن بدون درد و بخیه از لبه های بافت نرم که اغلب در اثر پروتزهای نادرست ایجاد می شود ، استفاده شود.

سایر کاربردهای دندانپزشکی لیزر


مشاهده بافت و لثه دندان: توموگرافی انسجام نوری راهی مطمئن تر برای دیدن داخل دندان و لثه در زمان واقعی است.

تومورهای خوش خیم: ممکن است از لیزرهای دندان برای برداشتن بدون درد و بخیه از تومورهای خوش خیم از لثه ها ، کام ، قسمت های گونه ها و لب ها استفاده شود.

سرماخوردگی: لیزرهای دندانی با شدت کم باعث کاهش درد همراه با زخمهای سرد می شوند و زمان بهبودی را به حداقل می رسانند.

سفید کردن دندانها: ممکن است از لیزرهای دندانی با بافت نرم با شدت کم برای سرعت بخشیدن به روند سفید کننده مربوط به سفید کردن دندانها استفاده شود.

درمان مفصل Temporomandibular: ممکن است از لیزرهای دندانی برای کاهش سریع درد و التهاب مفصل فک تمپورودیبولار استفاده شود.

لیزرها یک فناوری خلاقانه و دقیق تر را برای کاربردهای خاص بافت سخت و نرم نشان می دهند. اگر دندانپزشک لیزر را انتخاب می کنید ، ممکن است متوجه شوید که در طول درمان احساس راحتی بیشتری می کنید و اضطراب کمتری دارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.