Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کتاب مقدمه ای بر مهندسی ژنتیک ترجمه شد

  


کتاب مقدمه ای بر مهندسی ژنتیک توسط دکتر رضا شیرزادیان خرم آباد عضو هیأت علمی گروه بیوتکنولوژی، دکتر احمد روحی بخش عضو هیأت علمی گروه گیاه پزشکی و دکتر صدیقه نصر رمزی ترجمه  و به همت انتشارات دانشگاه گیلان به چاپ رسید.

پیشرفت در علم ژنتیک به سرعت در حال افزایش بوده و  در حال حاضر بسیاری از  کاربردهای جدید فناوری دست‌ورزی ژن توسعه یافته، به‌طوری‌که طیف گسترده ای از رشته‌ها و کاربردها را پوشش می‌دهد. لذا تمرکز بر کاربردها و اصول اساسی این فناوری از اهمیت خاصی برخوردار است که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است. از نقطه نظر آموزشی، این موضوع برای دانشجویان مهم است که در مواجهه با اطلاعات تخصصی‌تر، درک صحیحی از اصول اساسی آن داشته باشد. این نسخه از کتاب مقدمه ای بر مهندسی ژنتیک این هدف را دنبال می کند و برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا قابل استفاده است.

در کتاب حاضر در تلاش برای تعادل بین روش‌شناسی و کاربردهای دست‌ورزی ژن، متن به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول، مقدمه‌ای بر زیست‌شناسی مولکولی پایه، بخش دوم، روش‌های دست‌ورزی ژن‌ها و بخش سوم، به کاربردهای مهندسی ژنتیک اختصاص داده شده است. یکی از فصول کتاب به بیوانفورماتیک به عنوان یک رشته متمایز اختصاص داده شده است. برای کمک به دانشجویان درس مهندسی ژنتیک، خلاصه هر فصل که شامل اهداف و نتایج یادگیری است، همراه با فهرستی از کلمات کلیدی و نقشه‌های مفهومی نیز ارائه شده است.  بنابراین دانشجویان را قادر می‌سازد تا مطالعات خود را متناسب با روش‌های یادگیری خود انتخاب و در نهایت به درک کاملی از موضوع برسند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.