Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

"این صدای بزرگی به شما می بخشد": جایزه نوبل ، دونا استریکلند در UW صحبت می کند

  

استریکلند سال گذشته عنوان هایی را آغاز کرد که استاد فیزیک UW اولین برنده جایزه نوبل دانشگاه و تنها سومین زنی بود که پس از ماریا گوپرت مایر در سال 1963 و ماری کوری در سال 1903 برنده جایزه نوبل فیزیک شد.


در تاریخ 2 اکتبر ، استریکلند و سرپرست سابق دکترای وی جرارد مورو با توسعه تکنیک تقویت مهارت های لیزر با توسعه تکنیک تقویت پالس Chirped Pulse در سال 1985 جایزه دریافت کردند.


استریکلند - که سال قبل از اختراع اولین لیزر در سال 1960 به دنیا آمد - در مورد تاریخچه این فناوری ، محققان حیرت انگیز که پیشرفت های قبلی در تحقیقات او نقش داشته است ، بحث می کند و تجربه گرداب از رفتن به سوئد برای پذیرش جایزه خود در ماه دسامبر است. و ملاقات و ناهارخوری با خانواده سلطنتی و دیگر برندگان جایزه نوبل.




استریکلند ، که مادرش معلم انگلیسی بود و پدرش مهندس بود ، ابتدا تصمیم گرفت که وارد تحقیقات لیزر شود زیرا این خیلی جالب به نظر می رسید.


"من دیدم که مک مستر (دانشگاه) برنامه ای در لیزر و اپتیک دارد و این فقط یک واکنش روده بود. من فقط فکر کردم" لیزر ، آنها خیلی سرگرم کننده به نظر می رسند. "


لوناو از استریکلند در مورد بازنمایی زنان در علم و فناوری و نحوه تغییر در طول حرفه وی پرسید. استریکلند گفت تعداد زنانی که در مقطع دکتری فیزیک تحصیل می کنند از حدود 5 درصد در روز وی به حدود 15 تا 20 درصد در امروز افزایش یافته است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.