Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

ستاد لیزر کشور به خاطر اهمیت اپتیک و فوتونیک تشکیل شد

عضو انجمن اپتیک و فوتونیک ایران گفت: ۸۰ درصد تحقیقات امروز دنیا مربوط به اپتیک و فوتونیک است زیرا در زمینه‌های مختلف و متفاوتی از جمله صنعت، پزشکی و نظامی استفاده دارد و در حال حاضر می‌بینیم که لیزر در دنیا به چه اندازه پرکاربرد و تاثیرگذار است.  

محمدحسین مجلس‌آرا روز دوشنبه ۱۴ بهمن در نشست خبری پیش از کنفراس ملی اپتیک و فوتونیک که قرار است روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۵ و ۱۶ بهمن) در دانشگاه خوارزمی برگزار شود، گفت: این کنفرانس زیر نظر نهادهای مختلفی از جمله انجمن اپتیک و فتونیک ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص سابقه این انجمن گفت: این انجمن دارای سابقه طولانی و دیرنه است که از انجمن فیزیک منفصل شد، و در ضمن این کنفرانس دارای اعتبار علمی بالایی است.

عضو انجمن اپتیک و فوتونیک ایران موضوع و علم اپتیک و فوتونیک را بسیار با اهمیت دانست و اظهار کرد: این موضوع به قدری با اهمیت است که ستادی با نام ستاد لیزر در کشور داریم.

وی ۸۰ درصد تحقیقات دنیا را مربوط به اپتیک و فتونیک دانست و گفت: ۸۰ درصد تحقیقات امروز دنیا مربوط به اپتیک و فوتونیک است زیرا در زمینه‌های مختلف و متفاوتی از جمله صنعت، پزشکی و نظامی استفاده دارد و در حال حاضر می‌بینیم که لیزر در دنیا به چه اندازه پرکاربرد و تاثیرگذار است.

وی درادامه اظهار کرد: ما باید در این کنفرانس‌ها به سمت تولید علم و فناوری رفته و از آن حداکثر استفاده را بکنیم.

مجلس آرا در پایان افزود: امیدواریم این کنفرانس پرثمره بوده و افراد شرکت کننده استفاده معنوی کاملی از آن ببرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.