Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر انقلاب عظیمی در علم ایجاد کرد

رئیس دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی گفت: سوال نور چیست از زمانی که بشر فکر می‌کند وجود داشته و در سال‌های مختلف دانشمندان به نکات خوب و متنوعی در این باره رسیدند.  

محمدعلی گنجعلی روز دوشنبه ۱۴ بهمن در نشست خبری پیش از کنفرانس ملی  اپتیک و فوتونیک که قرار است روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه(۱۵ و ۱۶ بهمن) در دانشگاه خوارزمی برگزار شود، گفت: ۱۵ و ۱۶ بهمن بیست وششمین کنفرانس ملی اپتیک و فوتونیک  و دوازدهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک  ملی در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه از سابقه درخشان و قابل قبول دانشگاه خوارزمی در  برگزاری کنفراس‌های ملی و بین‌المللی خبر داد و گفت: برگزاری این کنفرانس در دانشگاه خوارزمی با اصرار انجمن اپتیک و فوتونیک  بوده است، دلیل این اصرار هم خاطره خوش از برگزاری کنفرانس‌های مربوط به نانو که سال گذشته در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، بوده است.

رئیس دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی در خصوص موضوع کنفرانس ملی اپتیک و فوتونیک  گفت: سوال نور چیست از زمانی که بشر فکر می‌کند وجود داشته و در سال‌های مختلف دانشمندان به نکات خوب و متنوعی در این باره رسیدند و با گذشت زمان این علم پیشرفته‌تر و واضح‌تر شد؛ نور به طور کلی از اجزای مختلف و جدا از هم تشکیل شده است، این جدا بودن به معنی عدم یکپارچگی نیست و استفاده از هریک از این اجزای جدای نور مربوط به اپتیک و فوتونیک  است.

وی در ادامه اختراع لیزر را انقلاب عظیمی در این وجه از علم دانست و اظهار کرد: در سال ۱۹۶۰ لیزر اختراع شد تا کنون استفاده‌های متنوع و مختلفی از آن در جهت‌های بیشماری از جمله نظامی و پزشکی شده است.

رئیس دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی در پایان گفت: کنفرانس اپتیک و فوتونیک  در خصوص شناخت و استفاده بهتر از اپتیک و فوتونیک  است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.