Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

سمینار علمی «بیونیک» برگزار می‌شود

  

انجمن علمی زیست‌شناسی دانشگاه تهران سمینار علمی تخصصی «بیونیک» را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، واژه "بیونیک" از ترکیب دو لغت "بیولوژی" و "تکنیک" به معنای زیستار شناختی یا بکارگیری اندام‌های ساختگی طبیعت است. بیونیک در واقع علم مطالعه مدل‌های طبیعت و الهام گیری از این طرح‌ها و فرایندها برای رفع مشکلات انسانی است.

طبق پدیده انتخاب طبیعی، طبیعت در طول زمان سازگارترین و کارآمدترین سیستم‌های زیستی را حفظ کرده و سایرین از طبیعت ما حذف شده‌اند، با توجه به این؛ امروزه هر جاندار موجود در طبیعت در بهترین و کارامدترین حالت خود است، امروزه بشر با مطالعه این طبیعت تکامل یافته و الگو گرفتن از آن می‌تواند نیازهای خود در علوم مختلف را به بهترین نحو و پر بازده‌ترین حالت ممکن برطرف کند.

علم جذاب بیونیک، به‌کارگیری دانش سیستم های زنده در دست ساخته‌های انسان و مجالی برای همکاری رشته‌های مختلفی شامل علوم پایه، علوم مهندسی، پزشکی، معماری، هنر و... است


سمینار علمی بیونیک با سخنرانی، یونا نوول «دانش آموخته رشته‌های مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر و فیزیک دانشگاه شهیدبهشتی»، روز چهارشنبه ۳۰ بهمن، ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱:۳۰، در کلاس ۲۰۴ طبقه دوم دانشکده زیست دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.