Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

بیوفوتونیک: استفاده از لیزر در مهندسی پزشکی

  


بیوفوتونیک: استفاده از لیزر در مهندسی پزشکی


استفاده از لیزرها در مهندسی پزشکی ، امکان دقت بیشتر در تشخیص و افزایش قابلیت اطمینان در معالجه را فراهم می آورد. استفاده از روش های مبتنی بر لیزر باعث می شود که بیماران و پزشکان در مراحل اولیه تشخیص بیماری پزشکی را تشخیص دهند ، از این رو درمانها موثرتر می شود.


روشهای درمانی نوآورانه: روشهای پزشکی نوری

تا کنون انجام معاینه های عمیق در مورد پیوندهای سلولی بدون استخراج مقادیر ارسالی از موجودات زنده غیرممکن به نظر می رسید. تشخیص فوتونیک غربالگری را بدون اینکه بیمار را به یک روش تهاجمی بسپارد ، بهینه می کند.


روشهای بیو فوتونیک بومی سازی شفاف در مناطق آسیب دیده را ممکن می سازد: توموگرافی انسجام نوری (OCT) از اشعه لیزر برای تعیین خواص مواد استفاده می کند زیرا لیزر به عمق لایه های بافت انسانی نفوذ می کند و اطلاعاتی در مورد پیشرفت وضعیت پزشکی از طریق تصویربرداری ارائه می دهد. حتی کوچکترین علائم موجود در بافت را می توان با میکروسکوپ مبتنی بر لیزر در ارتباط با فناوری فلورسانس تشخیص داد و باعث تسهیل در مراحل اولیه پیشرفت شد. این همچنین به جلوگیری از جراحی های غیر ضروری و خطرات مرتبط با آن کمک می کند.


علاوه بر این ، برخی از شرایط پزشکی با سیستم های لیزر درمانی قابل درمان است: مناطق کاربردی از چشم پزشکی و لانه گزینی گرفته تا تحقیقات در مورد آلزایمر ، متابولیسم سلولی ، تحقیقات سلول های بنیادی و حتی بیولوژی تومور.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.