Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

به همت ۲ فیزیکدان دانشگاه "اوتاگو" انجام شد

  

این دو فیزیکدان معتقدند که تحقیقات آنها در توسعه آینده فناوری‌های کوانتومی و توسعه رایانه‌های مدرن و اینترنت مفید خواهد بود.

"اندرسن" گفت: تحقیقات روی مقیاس‌های کوچک‌تر باعث شده است که بیشترین پیشرفت‌های فناوری در دهه‌های گذشته انجام شود. به عنوان مثال دلیل این که تلفن‌های همراه امروزی نسبت به ابررایانه‌های دهه ۱۹۸۰ قدرت محاسباتی بیشتری دارند، همین است.

وی با بیان اینکه تحقیقات ما تلاش می‌کند تا راه را برای توسعه در کوچکترین مقیاس ممکن، یعنی مقیاس اتمی باز کند، گفت: هیجان زده هستم که می‌بینم که چگونه کشفیات ما در آینده بر پیشرفت‌های فناوری تأثیر خواهد گذاشت.

فیزیک یا مکانیک کوانتومی شاخه‌ای بنیادی از فیزیک نظری است که با پدیده‌های فیزیکی در مقیاس میکروسکوپی سروکار دارد. در این مقیاس، کنش‌های فیزیکی در حد و اندازه ثابت پلانک که مقدار عددی آن بسیار کوچک است، هستند.

بنیادی‌ترین تفاوت مکانیک کوانتومی با مکانیک کلاسیک در این است که مکانیک کوانتومی توصیفی سازگار با آزمایش‌ها از ذرات در اندازه‌های اتمی و زیراتمی در اختیار می‌دهد، در حالی که مکانیک کلاسیک در قلمرو میکروسکوپی به نتایج نادرست می‌انجامد. در حقیقت، مکانیک کوانتومی بنیادی‌تر از مکانیک نیوتنی و الکترومغناطیس کلاسیک است، زیرا در مقیاس‌های اتمی و زیراتمی که این نظریه‌ها با شکست مواجه می‌شوند، با دقت زیادی بسیاری از پدیده‌ها را توصیف می‌کند. مکانیک کوانتومی به همراه نسبیت، پایه‌های فیزیک جدید را تشکیل می‌دهند.

این مطالعه در مجله Physical Review Letters منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.