Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر در پزشکی: از بین بردن تاتو تا سرطان درمانی

لیزر در پزشکی: از بین بردن تاتو تا سرطان درمانی


حوزه دیگری که لیزرها گسترده شده اند ، در زمینه پزشکی است. لیزرها آنقدر در پزشکی اصلی شده اند که حتی یک مجله علمی نیز صرفاً برای ارتباط با پیشرفت ها در این زمینه وجود دارد.

  

اولین کاربرد پزشکی لیزرها از سال 1962 به دست می آید که از لیزر آزمایشگاهی برای فرسایش پلاک های آترواسکلروتیک استفاده شد. یک دهه بعد ، از لیزر آرگون برای هموستاز در دستگاه گوارش فوقانی استفاده شد و از سال 1978 تاکنون از لیزر برای از بین بردن برخی از انواع سرطان ها استفاده می شود.


لیزر درمانی از لیزرهای قدرتمند برای کوچک کردن یا از بین بردن تومورها و رشدهای سرطانی استفاده می کند. یک رویکرد تخصصی تر به شکل فتودینامیک درمانی ، درمانی که از دارو و نوع خاصی از نور استفاده می شود ، توسعه یافته است - که معمولاً لیزر برای تولید نوعی اکسیژن است که سلول های سرطانی در مجاورت را از بین می برد.


اینها تنها چند روش از لیزرها امروزه در علم استفاده می شود - بسیاری از این کاربردها احتمالاً برای پیشگامان لیزر به عنوان یک شگفتی بزرگ به وجود آمده است ، و یک درس مهم در اینجا وجود دارد: اغلب اوقات ، نمی توان پیش بینی کرد که چطور و کجا اختراع استفاده خواهد شد به همین دلیل حتی باید از تحقیقات علمی پایه و بدون برنامه های کاربردی روشن پشتیبانی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.