Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

آزمایشگاه تصویربرداری بیوفوتونیک

اصطلاح بیو فوتونیک ترکیبی از زیست شناسی و فوتونیک را نشان می دهد که فوتونیک ها علم و فناوری تولید ، دستکاری و کشف فوتون ها ، واحد های کوانتومی نور هستند. فوتونیک ها به الکترونیک و فوتون ها مربوط می شوند. فوتون ها در فن آوری های اطلاعاتی مانند فیبر نوری نحوه انجام الکترون ها در الکترونیک نقش اصلی را ایفا می کنند.

  

بیوفوتونیک را می توان به عنوان "توسعه و کاربرد تکنیک های نوری ، به ویژه تصویربرداری ، برای مطالعه مولکول های بیولوژیکی ، سلول ها و بافت" توصیف کرد. یکی از مهمترین مزایای استفاده از تکنیک های نوری که باعث ایجاد بیو فوتونیک می شود ، حفظ تمامیت سلولهای بیولوژیکی مورد بررسی است.


بنابراین ، بیوفوتونیک برای کل تکنیک هایی که با تعامل بین موارد بیولوژیکی و فوتون سروکار دارند ، به یک اصطلاح کلی تبدیل شده است. این به انتشار ، شناسایی ، جذب ، بازتاب ، اصلاح و ایجاد تشعشعات از بیومولکولی ، سلول ها ، بافت ها ، ارگانیسم ها و مواد بیولوژیکی اشاره دارد. مناطق کاربردی عبارتند از: علم زندگی ، پزشکی ، کشاورزی و علوم زیست محیطی. مشابه تمایز بین "الکتریکی" و "الکترونیک" ممکن است بین برنامه های کاربردی تفاوت هایی ایجاد شود که از آنها برای انتقال انرژی از طریق نور استفاده می شود. مانند تشخیص)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.