Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

مطالعه نشان می دهد که چگونه پرتوهای لیزر شرایط پلاسما را در آزمایش های فیوژن اصلاح می کند

  


یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه روچستر ، دقت مدل های رایانه ای بکار رفته در شبیه سازی انفجارهای ناشی از لیزر را بهبود می بخشد. این مطالعه در مجله Nature Physics گزارش شده است و راه حلی برای یکی از چالش های پیگیری طولانی مدت جامعه پژوهش برای تحقق همجوشی ارائه می دهد.


محققان از آزمایشگاه لیزر امگا در آزمایشگاه انرژی لیزر روچستر برای اندازه گیری بسیار دقیق پلاسماهای گرم شده با لیزر استفاده کردند.

آزمایش های محصور محصور ساختگی (ICF) ناشی از لیزر ، به عنوان مثال ، آزمایش های انجام شده در آزمایشگاه دانشگاه روچستر برای انرژی لیزر (LLE) ، شامل انتقال انرژی به گرما توسط پرتوهای کوتاه ساخته شده از پالس های شدید از پالس های سبک است که آخرین فقط یک میلیاردم ثانیه و فشرده سازی هدف از سلولهای سوخت هیدروژن. در اصل ، این فرآیند انرژی بیشتری را از آنچه برای گرمایش سیستم استفاده می شود ، آزاد می کند.


آزمایش های ICF ناشی از لیزر چندین پرتوی لیزر را که از طریق پلاسما عبور می کنند - یک سوپ داغ از یون ها و الکترون هایی که آزادانه حرکت می کنند - دستور داده و انرژی تابش خود را با دقت در هدف موردنظر سپرده می کنند. با این حال ، هنگامی که تیرها این کار را انجام می دهند ، آنها تمایل به تعامل با پلاسما به روش هایی دارند که می توانند نتیجه هدفمند را پیچیده کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.