Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

توابع RNA در سنتز پروتئین

سلول ها با ایجاد RNA به اطلاعات ذخیره شده در DNA دسترسی می یابند تا سنتز پروتئین ها را از طریق فرایند ترجمه هدایت کنند. پروتئینهای موجود در سلول عملکردهای بسیاری دارند ، از جمله ساختن ساختارهای سلولی و به عنوان کاتالیزور آنزیم برای واکنشهای شیمیایی سلولی که خصوصیات خاص خود را به سلولها می دهند. سه نوع اصلی RNA که مستقیماً در سنتز پروتئین دخیل هستند عبارتند از RNA مسنجر (mRNA) ، RNA ریبوزومی (rRNA) و انتقال RNA (tRNA).

  

در سال 1961 ، دانشمندان فرانسوی فرانسوا ژاکوب و ژاک مونود فرضیه وجود واسطه بین DNA و محصولات پروتئینی آن را ، که آنها آن را RNA پیامبر خوانده بودند ، فرض کردند. شواهد پشتیبان فرضیه آنها به زودی جمع آوری شد که نشان می دهد اطلاعات از DNA برای سنتز پروتئین با استفاده از mRNA به ریبوزوم منتقل می شود. اگر DNA به عنوان کتابخانه کامل اطلاعات سلولی باشد ، mRNA به عنوان یک فتوکپی از اطلاعات خاص مورد نیاز در یک نقطه خاص از زمان که به عنوان دستورالعمل های ساخت یک پروتئین عمل می کند ، خدمت می کند.


mRNA حاوی پیام از DNA است ، که کلیه فعالیتهای سلولی در یک سلول را کنترل می کند. اگر سلول برای تولید پروتئین خاصی نیاز داشته باشد ، ژن برای این محصول "روشن" می شود و mRNA از طریق فرآیند رونویسی سنتز می شود (رونوشت RNA را ببینید). سپس mRNA با ریبوزومها و سایر ماشین آلات سلولی ارتباط برقرار می کند (شکل 3) برای هدایت سنتز پروتئینی که در طی فرآیند ترجمه رمزگذاری می شود (به پروتئین سنتز مراجعه کنید). mRNA در سلول نسبتاً ناپایدار و کوتاه مدت است ، به ویژه در سلولهای پروکاریوتیک ، از این امر که پروتئین ها فقط در صورت لزوم ساخته می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.