Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

بیوانفورماتیک چیست؟

  


بیوانفورماتیک  چیست؟


Bioinformatics شاخه ای از علم زندگی است که زیست شناسی با فناوری ملاقات می کند. این ترکیبی از زیست شناسی ، علوم کامپیوتر و آمار برای بدست آوردن اطلاعات بیولوژیکی با استفاده از فناوری های رایانه ای و تجزیه و تحلیل آن با کمک ریاضیات و آمار است. برخی از زمینه های خاص بیوشیمی شیمی و شیمی بیوشیمی را برطرف می کنند تا مشکلات بیولوژیکی را در سطح مولکولی و سلولی حل کنند.


برای تجزیه و تحلیل بهتر داده ها و عملیات سریعتر ، نرم افزارهای کامپیوتری دقیق و سریع تری در بازار معرفی می شوند. دوره Bioinformatics به شما کمک می کند تا از این فن آوری های رایانه ای برای ذخیره ، پردازش ، مدیریت و بازیابی مقدار زیادی از داده ها استفاده کنید.


یک دانشمند Bioinformatics چه کاری انجام می دهد؟


فردی که Bioinformatics را تمرین می کند و دوره بیوانفورماتیک را مطالعه کرده است ، عموماً به عنوان دانشمند Bioinformatics یا متخصص Bioinformatics خوانده می شود. فرایندهای بیولوژیکی با پیشرفت جهانی پیچیده تر می شوند ، و مدیریت و تفسیر چنین داده هایی تقریباً غیرممکن است.


دانشمندان Bioinformatics ساختار و تراز کردن مجموعه داده های داده مانند پروتئومیکس ، ریزآرای خام و داده های توالی ژنومی را مطالعه می کنند. آنها زمان زیادی را در یک آزمایشگاه بیوانفورماتیک با کامپیوتر و میکروسکوپ می گذرانند. این کار آنهاست که آزمایش ها و جمع آوری داده ها را برای تفسیرهای آینده انجام دهیم.


سایر کارهای یک دانشمند Bioinformatics ممکن است شامل یافتن ژن ، هم ترازی توالی ، مونتاژ ژنوم ، فعل و انفعالات پروتئین پروتئین ، نوکلئوتید و تراز اسید آمینه ، چین خوردگی پروتئین ، تراز DNA ، تجزیه و تحلیل ژن بعدی یک توالی داده و غیره باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.