Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فیزیک پزشکی

فیزیک پزشکی (که به آن فیزیک زیست پزشکی ، بیوفیزیک پزشکی نیز گفته می شود ، فیزیک کاربردی در پزشکی ، کاربردهای فیزیک در علوم پزشکی ، فیزیک رادیولوژی یا رادیو فیزیک بیمارستان) بطور کلی کاربرد مفاهیم فیزیک ، تئوری ها و روش ها در پزشکی یا مراقبت های بهداشتی است. بخش های فیزیک پزشکی ممکن است در بیمارستان ها یا دانشگاه ها یافت شوند. فیزیک پزشکی به طور کلی به دو زیر گروه اصلی تقسیم می شود ، به طور خاص پرتودرمانی و رادیولوژی.   فیزیک پزشکی پرتودرمانی می تواند شامل کارهایی مانند دزیمتری ، تضمین کیفیت لاین و براکی تراپی باشد. فیزیک پزشکی رادیولوژی شامل تکنیک های تصویربرداری پزشکی مانند تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی ، سونوگرافی ، توموگرافی کامپیوتری ، توموگرافی انتشار پوزیترون و اشعه ایکس است.


در مورد کار بالینی ، اصطلاح فیزیکدان پزشکی عنوان یک حرفه خاص مراقبت های بهداشتی است که معمولاً در بیمارستان یا کلینیک دیگر فعالیت می کند. فیزیکدانان پزشکی اغلب در تخصصهای بهداشتی زیر مشاهده می شوند: انکولوژی رادیولوژی ، رادیولوژی تشخیصی و مداخله (که به عنوان تصویربرداری پزشکی نیز شناخته می شود) ، پزشکی هسته ای و محافظت از اشعه.


ادارات دانشگاه از دو نوع است. نوع اول عمدتا مربوط به آماده سازی دانش آموزان برای شغل به عنوان یک فیزیکدان پزشکی بیمارستان است و تمرکز تحقیقات بر بهبود عملکرد این حرفه است. نوع دوم (که به طور فزاینده ای به عنوان "فیزیک زیست پزشکی" خوانده می شود) دامنه وسیع تری دارد و ممکن است شامل تحقیقات مربوط به کاربردهای فیزیک به پزشکی از مطالعه ساختار بیومولکولی تا میکروسکوپ و نانومدنیک باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.