Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

دو دانش‌آموخته دانشگاه تهران، مدال جزیره الیس آمریکا را کسب کردند

  


تهران- ایرنا- دو دانش‌آموخته دانشگاه تهران که در سال ۱۳۴۹ مدرک کارشناسی خود را اخذ کرده بودند، موفق به کسب مدال افتخار جزیره الیس، به عنوان یکی از مهمترین جوایز آمریکا شدند.

به گزارش روز شنبه دانشگاه تهران، یحیی رحمتی سمیعی، استاد و دارنده کرسی نورتروپ گرومن در دانشکده مهندسی برق دانشگاه کالیفرنیا و  نادر انقطاع، استاد ندویل رمسی دانشگاه پنسیلوانیا مدال جزیره الیس ( Ellis Island Medals) را کسب کردند.

مدال افتخار جزیره الیس، به عنوان یکی از مهمترین جوایز به گروه‌های قومی آمریکا و شهروندان آمریکایی مهاجر که برای کشور خود، جامعه آمریکا و کل جهان تأثیرات شایان ذکری داشته‌اند، اهدا می‌شود. بنیان اهدای این مدال‌ها از سال ۱۹۸۶ گذاشته شد و توسط کنگره آمریکا نیز به رسمیت شناخته شده است.
رحمتی سمیعی در زمینه آنتن‌های مخابرات ماهواره‌ای، آنتن‌های شخصی، آنتن‌های نصب شده و پوشیدنی و آنتن‌های سنجش از راه دور و کاربردهای ستاره‌شناسی رادیویی به تدریس و تحقیق پرداخته است. وی مدیر آزمایشگاه پژوهش، تحلیل و اندازه‌گیری آنتن یو سی ال ای است.

او  پس از اخذ مدرک کارشناسی، مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را به ترتیب در سال های ۱۳۵۱ و  ۱۳۵۴ از دانشگاه ایلینوی در مهندسی برق دریافت کرد و پیش از پیوستن به یو سی ال ای دانشمند ارشد پژوهشی در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا بود.

رحمتی سمیعی در سال ۲۰۰۸ به عضویت آکادمی ملی مهندسی آمریکا برگزیده شد.
همچنین انقطاع، استاد ندویل رمسی در دانشگاه پنسیلوانیا است و با دانشکده‌های مهندسی برق و سیستم‌ها، مهندسی پزشکی، فیزیک و نجوم همکاری دارد. وی از پیشتازان رشته نانو تکنولوژی در جهان محسوب می‌شود. تحقیقات او در زمینه متامواد و نقش نور در نانو تکنولوژی، بر رشته‌های متعددی از نجوم و علوم کامپیوتر گرفته تا پزشکی و فنون ارتباطات تأثیر گذاشته است.
انقطاع، مشارکت‌های مهمی در زمینه‌های متامواد، اپتیک تبدیل، اپتیک پلاسما، نانوفوتونیک، فوتونیک گرافین، نانومواد، اپتیک نانوسکیل، نانو آنتن‌ها و آنتن‌های مینیاتوری داشته است. وی مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را از مؤسسه فناوری کالیفرنیا دریافت کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.