Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نام های انجمن نوری نادر انقطاع دریافت کننده جایزه Max Born 2020

  

انجمن نوری (OSA) نادر انقطاع ، H. نادویل رمزی استاد گروه مهندسی برق و سیستم ها را به عنوان دریافت کننده 2020 جایزه Max Born معرفی کرده است.

Engheta که در بخشهای مهندسی مهندسی و مهندسی مهندسی مواد نیز دارای انتصابات است ، به دلیل پیشگویی در متاموادهای نوری و نوری نانو مفتخر است.

"جایزه متولد شده کمکهای استثنایی نادر Engheta را در زمینه های متامادی ، نوری تحول و نانوفوتونیک به رسمیت می شناسد." "این افتخار نشانگر کار پیشگامی است که وی در متام مواد شاخص تقریباً صفر انجام داده است."

نادر انقطاع  کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد. مدرک دانشگاه تهران ، ایران و کارشناسی ارشد و دکتری درجه از Caltech ، ایالات متحده است. وی مدرک دکترای افتخاری را از دانشگاه آلتو ، فنلاند ، دانشگاه اشتوتگارت ، آلمان و انستیتوی پلی تکنیک خارکوف ، اوکراین دریافت کرده است.

انقطاع  یکی از پیشگامان اصلی حوزه مواد متامد است که با فعالیت اولیه خود در دهه 1980 در رسانه های پیچیده و کایرال شروع به کار کرد و با همکاری های فراوان خود در زمینه نوری و الکترودینامیک ادامه داد. اینها شامل موارد زیر است: توسعه زمینه های نوری نزدیک به صفر ، نانوساعت نوری و محاسبات آنالوگ با استفاده از مواد ، پنهان شدن پلاسمونی و متامادی با ضخامت یک اتم. فعالیت های تحقیقاتی کنونی وی شامل طیف گسترده ای از مناطق از جمله فوتونیک ، مواد متامادی ، نوری نانو ، مایکروویو ، اپتیکال گرافن ، تصویربرداری و سنجش با الهام از چشم گونه های حیوانات ، آنتن های مایکروویو و نوری و فیزیک و مهندسی زمینه ها و امواج است. وی برای تحقیقات خود جوایز مختلفی از جمله مدال طلای Spie ، جایزه IEEE Pioneer در فناوری نانو ، مدال طلای URSI Balthasar van der Pol ، جایزه IEEE Electromagnetics ، جایزه دستاورد علمی ویلیام استریفر ، جایزه مدال الیز جزیره افتخار ، جایزه دانشکده ونوار بوش ، آکادمی ملی مخترعین آمریکا و آکادمی مهندسی کانادا. او عضو OSA ، APS ، IEEE ، MRS ، SPIE ، AAAS و URSI است.

جایزه Max Born که در سال 1982 تأسیس شده است ، کمکهای چشمگیری به اپتیک فیزیکی ، نظری یا تجربی می کند. این مکس افتخار می کند ، که به طور کلی در فیزیک و به طور خاص در نوری سهم برجسته ای داشت. این مرکز توسط مرکز تحقیقات فن آوری های متحد ، شرکت نوری فیزیکی و افراد از جمله جوزف گودمن وقف شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.