Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نادر انقطاع

  

این کنجکاوی باعث شد وی به تحصیل مهندسی برق در دانشگاه تهران بپردازد و در آنجا علاقه خود را به دنیای امواج از طریق مباحثی از جمله انتشار موج ، نظریه الکترومغناطیسی و حالتهای جامد دنبال کرد.


Engheta در موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در مهندسی برق شرکت کرد. در Caltech ، مربی و مشاور وی چارلز اچ. پاپاس ، دانشمند مشهور جهان در نظریه الکترومغناطیسی بود ، که تأثیر آن باعث شد Engheta به مطالعه نوری و الکترومغناطیس بپردازد.


امروز ، Engheta و گروه تحقیقاتی خود ، با خلاقیت و اشتیاق خود به علم ، دامن زده و به موضوعات مختلفی در خط مقدم نوری و مایکروویو ، از جمله نانوفوتونیک می پردازند. متام مواد؛ تصویربرداری بیولوژیکی الهام گرفته شده و آنتن های مایکروویو و نوری


ویکتور G. وسلاگو از آکادمی علوم روسیه می گوید: "کار Engheta در حال فشار بوده است و مرزها و مرزهای علوم نوری را تحت فشار قرار داده است." Engheta همچنین "جنبه های مهندسی نوری و آینده فناوری نوری را پیشرفت کرده است."


Engheta جوایز بی شماری دیگر از جمله مدال طلای سال 2014 از اتحادیه بین المللی علوم رادیو (URSI) ، جایزه IEEE الکترومغناطیسی 2012 و جایزه SINA 2013 در رشته مهندسی دریافت کرده است.


وی چندین مقاله ژورنال ، فصل کتاب و مقاله های همایش را به رشته تحریر در آورده است. Engheta همچنین یک عضو گوگنهایم ، یک مدال آور هزاره سوم IEEE ، یک عضو انجمن فیزیکی آمریکا ، یک عضو IEEE ، یک عضو انجمن آمریکایی برای پیشرفت علم (AAAS) است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.