Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نورو هیدرودینامیک

نورو هیدرودینامیک بخشی از نوروفیزیک است که بر هیدرودینامیک سیستم عصبی تمرکز دارد. این اصول فیزیکی و مفاهیم طراحی را در مورد نوروفیزیک به دنبال بستن شکاف بین مکانیک سیالات و داروهای مغز و اعصاب و مغز و اعصاب اعمال می کند. این ترکیب اصول مکانیک سیالات و علوم اعصاب را برای بهبود تشخیص ، نظارت و درمان مراقبت های بهداشتی از اختلال عصبی انجام می دهد.  


Neurohydrodynamics به بررسی نقش هیدرودینامیک مایع داخل جمجمه (به عنوان مثال مایع مغزی نخاعی ، جریان خون مغزی و مایع بینابینی) در پاتوفیزیولوژی اختلالات عصبی مانند هیدروسفالی ، ناهنجاری چیاری ، سیرینژومیلیا ، مغز شبه سلولی ، وازواسپاسم مغزی ، بیماری مالپرزایرز .


نورو هیدرودینامیک یک رشته در حال ظهور در نوروفیزیک است. چنین تحولی به عنوان گذرگاه میدانی جدید از یک تخصص بین رشته ای در میان رشته های از قبل تأسیس شده ، رایج است تا به خودی خود یک حوزه در نظر گرفته شود. بخش عمده ای از کار در نورو هیدرودینامیک شامل تحقیقات بالینی و مدل آزمایشگاهی یا محاسباتی است که طیف گسترده ای از زمینه های مختلف را پوشش می دهد. برنامه های برجسته عصب هیدرودینامیکی شامل توسعه شنت های مغزی ، شنت های کمری - صفاقی ، پمپ های داخل رحمی ، سیستم های انتقال داروی عصبی و دستگاههای مختلف پزشکی تشخیصی و درمانی از تجهیزات بالینی گرفته تا میکرو ایمپلنت ها می باشد. نورو هیدرودینامیک به شدت به روشهای تصویربرداری عصبی مانند MRI حساس به جریان متکی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.