Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

بزرگترین ابزار علمی که تاکنون ساخته شده است تا نظریه نسبیت عام انیشتین را اثبات کند

  

فیزیکدانان امیدوارند که مأموریت جاه طلبانه به آنها امکان اثبات وجود امواج گرانشی را بدهد - پدیده ای که در نظریه معروف نسبیت عام اینشتین پیش بینی شده است و آخرین قطعه نظریه او هنوز درست اثبات شده است. در این مأموریت ، همکاری بین ناسا و آژانس فضایی اروپا ، از سه فضاپیما که در حال گردش در هنگام گردش خورشید در حال پرواز هستند ، استفاده می شود و هر یک از این مکعب ها از پلاتین های شناور شناور استفاده می کنند.


سپس از پرتوهای لیزری که بین فضاپیما شلیک می شود برای اندازه گیری تغییرات دقیقه در فاصله بین هر یک از مکعب ها استفاده می شود ، که ناشی از امواج ضعیف گرانش است که از حوادث فاجعه بار در فضا عمیق می شوند. نظریه نسبیت عام انیشتین پیش بینی می کند هنگامی که اشیاء بزرگی مانند سیاه چاله ها با هم برخورد می کنند ، در فضا موج می زنند و زمان به بیرون حرکت می کند. این موجها را امواج گرانشی می نامند.


آنتن فضایی تداخل سنج لیزر یا LISA به عنوان مأموریت جدید مبتنی بر فضا نامیده می شود ، به دلیل فاصله زیاد بین سه فضاپیما ، می تواند امواج گرانشی فرکانس های بسیار کم را تشخیص دهد. این بزرگترین ردیابی است که تاکنون ساخته شده است. یک مأموریت آزمایشی کوچکتر به نام LISA Pathfinder که توسط مهندسان انگلیسی در شرکت فضایی Astrium EADS ساخته می شود و قرار است سال آینده به بهره برداری برسد ، این است که با نشان دادن فن آوری مورد استفاده برای شناسایی امواج ، راه را برای ماموریت بلند پروازانه تر هموار کند. .



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.