Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر یاقوت

ساخت لیزر


یک لیزر یاقوت اغلب از یک میله یاقوت تشکیل شده است که برای رسیدن به وارونگی جمعیت ، باید با انرژی بسیار بالایی ، معمولاً از یک flashtube ، فلاش توب  پمپ شود. میله اغلب بین دو آینه قرار می گیرد و یک حفره نوری تشکیل می دهد ، که نور تولید شده توسط فلورسانس یاقوت را نوسان می کند و باعث انتشار تحریک می شود. یاقوت یکی از معدود لیزرهای حالت جامد است که در محدوده قابل مشاهده طیف ، نور را تولید می کند ، با رنگ 694.3 نانومتر ، با رنگ قرمز عمیق ، با عرض بسیار باریک 0.53 نانومتر تولید می کند. 

  

لیزر یاقوت یک لیزر حالت جامد سه سطح است. محیط فعال لیزر (محیط افزایش / تقویت لیزر) یک میله یاقوت مصنوعی است که از طریق پمپاژ نوری ، به طور معمول توسط یک فلاشube زنون انرژی می شود. روبی دارای باندهای جذب بسیار گسترده و قدرتمند در طیف بینایی ، در 400 و 550 نانومتر و طول عمر فلورسانس بسیار طولانی 3 میلی ثانیه است. این امر امکان پمپاژ انرژی بسیار بالا را فراهم می آورد ، زیرا مدت زمان پالس می تواند بسیار طولانی تر از سایر مواد باشد. در حالی که یاقوت دارای خاصیت جذب بسیار گسترده ای است ، بازده تبدیل آن بسیار پایین تر از سایر رسانه ها است. 


در نمونه های اولیه ، انتهای میله باید با دقت زیادی جلا داده شود ، به گونه ای که انتهای میله در فاصله یک چهارم از طول موج از نور خروجی صاف ، و موازی با یکدیگر در عرض چند ثانیه قوس باشد. انتهای ریز ریز میله جلا داده شد. یک انتها کاملاً کامل ، دیگری دیگر تا حدی. میله ، با انتهای بازتابنده خود ، سپس به عنوان یک اتیلون فابری پروت (یا یک ایتالون Gires-Tournois) عمل می کند. لیزرهای مدرن غالباً از میله هایی با روکش ضد انعکاس استفاده می کنند ، یا در عوض انتهای برش داده شده و با زاویه Brewster براق می شوند. این بازتاب ها را از انتهای میله حذف می کند. از آینه های دی الکتریک خارجی برای شکل گیری حفره نوری استفاده می شود. آینه های خمیده به طور معمول برای آرامش از تحمل تراز و تشکیل یک تشدید کننده پایدار استفاده می شوند که غالباً لنز حرارتی میله را جبران می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.