Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزرهای دیود

لیزرهای دیود طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی پزشکی را شامل می شوند ، از جمله نوری ، تصویربرداری OCT ، تصویربرداری نوری پراکنده و طیف سنجی ، میکروسکوپ فلورسانس و طیف سنجی تراهرتز. تمام این رویه ها یا به توان خروجی ارائه شده متکی هستند ، که به طور بالقوه در یک پرتوی تقریبا پراش تحویل داده می شود ، یا جنبه های دیگر سودمند مانند افزایش پهنای باند برای اهداف تنظیم یا این واقعیت که انتشار لیزر را می توان با جریان تزریق کنترل کرد.

  

لیزرهای دیود پرقدرت از قبل جایگزین مناسبی برای سیستمهای مستقر در پوست ، دندانپزشکی ، جراحی لیزر و در روشهای زیبایی مانند موهای زائد هستند. توسعه مداوم و مداوم لیزرهای دیود منجر به قدرت خروجی حتی بالاتر با احتمالاً قدرت بیشتر لوب مرکزی می شوند. این مسئله اهمیت لیزرهای دیود را در داخل میدان زیست پزشکی افزایش می دهد ، نه تنها دامنه های مختلف از طول موج بلکه سطح قدرت بالاتر را نیز در بر می گیرد.


علاوه بر این ، افزایش توان خروجی ، به ویژه لیزرهای دیود مادون قرمز نزدیک با کیفیت پرتوی خوب ، قدرت خروجی موجود را در محدوده مرئی ، که با تبدیل فرکانس بدست می آید ، افزایش می دهد. علاوه بر این ، توسعه ساختارهای جدید لیزر به طول موج جدید انتشار ، به عنوان مثال ، در محدوده طیف زرد ، داشتن پتانسیل کاربردی قوی در زمینه بیولوژیکی منجر خواهد شد. برخلاف این دستگاههای پرقدرت ، توسعه دیودهای مبتنی بر GaN در بعضی مواقع منجر به عملکرد بهتر خواهد شد و در اندازه و هزینه سیستمهای لیزر دیود قابل مشاهده برای هر نوع کاربرد تأثیر بسیار خوبی خواهد داشت.


منبع SCTpt O OCT به یک روش تصویربرداری مهم برای کاربردهای پزشکی تبدیل شده است ، و به دلیل مزایای ذاتی آن معمولاً در مقایسه با OCT مبتنی بر طیف سنج ترجیح داده می شود. این پیشرفت موفقیت آمیز منحصراً توسط فناوری لیزر دیود فعال شد. هیچ رسانه سود دیگری به جز نیمه هادی ها نمی تواند نیاز منحصر به فرد برای منابع نور قابل تنظیم با پهنای باند بسیار سریع و باند پهن را برآورده کند. در حالی که لیزرهای قابل تنظیم با سرعت بسیار زیاد و پر سرعت با حفره خارجی در طی چند سال گذشته در دسترس قرار گرفته اند ، آخرین روند به سمت لیزرهای دیود دیجیتالی (ساطع کننده یا سطح انتشار) با مکانیسم تنظیم یکپارچه منتقل می شود. این فن آوری های جدید منجر به توسعه نسل بعدی سیستم های OCT با بهبود عملکرد و کاهش هزینه خواهد شد.


احتمالاً یک وظیفه مهم در مورد توسعه آینده منابع لیزر دیود ، تحقق سیستم های بسیار فشرده و بهره برداری از فناوری سیستم میکرو است. این قبلاً برای لیزرهای دیود تبدیل شده با فرکانس و تا حدی برای لیزرهای دیود پالس تقویت شده نشان داده شده بود. کاهش بیشتر موقعیت لیزرهای دیود را نه تنها در کاربردهای پزشکی بلکه در سایر مناطق بهبود می بخشد. علاوه بر این ، رویکرد به سیستم های لیزر دیود فشرده تر دارای پتانسیل زیادی در هنگام استفاده از سیستم های تشخیصی قابل حمل برای مصارف خانگی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.