Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نانوفوتونیک

  


نانوفوتونیک برای theranostics. از استراتژی های مبتنی بر نانوذرات می توان برای سنجش بیوسنس با استفاده از نانو حسگرهای پلاسمونی ، مانند نانوذرات فلزی که با رشته اسید نوکلئیک برای سنجشهای رنگ سنجی و کدهای بیوبار برای تشخیص پروتئین یا برچسبهای شدید برای ایمونواسیها استفاده می شوند ، استفاده کرد. برخی از سیستم های نانوذرات همچنین با کاوش در یک سیستم معمولی FRET می توانند برای سنجش مورد استفاده قرار گیرند و یا برای تهیه آزمایش داخل بدن و هدف قرار دادن تومور با خبرنگاران Raman احاطه شوند. در حقیقت ، نانوذرات نمادی کلاس مهمی از مواد را با ویژگی های منحصر به فرد مناسب برای برنامه های تصویربرداری زیست پزشکی مانند افزایش حساسیت در تشخیص و بازده کوانتومی بالا برای فلورسانس نشان می دهند. از طرف دیگر ، NP ها می توانند در نزدیکی / دور از سطح ویژگی های تقویت کننده که نوید بخش زیادی از برنامه های جدید در اپتیک و فوتونیک را دارند ، بررسی کنند. NP های مهندسی شده همچنین می توانند به عنوان عوامل فوتوتراپی عمل کنند که می توانند برای آسیب های انتخابی سلول های سرطانی به اهداف خاص وصل شوند.


نانوفوتونیک با تعامل نور با ماده در مقیاس نانومتر ، ارائه چالش هایی برای تحقیقات بنیادی و فرصت هایی برای فناوری های جدید ، شامل مطالعه تعامل نوری جدید ، مواد ، تکنیک های ساختگی و معماری ها ، از جمله اکتشاف طبیعی و مصنوعی ، یا سازه هایی از قبیل کریستال های فوتونی ، الیاف هالی ، نقاط کوانتومی ، ساختارهای طول موج و پلاسمونیک ها ، مهندسی شده مصنوعی [1 ، 2]. استفاده از فناوریهای نوری فوتونی در پزشکی یک رویکرد سریع و در حال ظهور قدرتمند برای محافظت از بیماری ، تشخیص و درمان است. سرعت بالای دستکاری نور و ماهیت از راه دور از روشهای نوری نشان می دهد که نور ممکن است با موفقیت اتصال را در تشخیص ، درمان و حتی راهنمایی درمان در یک ترکیبی از روش ترانواستاتیک درمان با تشخیص (از جمله پیشگیری از بیمار و نظارت بر درمان) انجام دهد.


محدودیت ها در عمل پزشکی با این واقعیت مرتبط است که تشخیص ، درمان و هدایت درمانی سه مرحله گسسته و منزوی است. برای غلبه بر برخی از حساسیت ها و ویژگی های داروهای فعلی ، theranostics سه مرحله فوق را در یک فرایند واحد متحد می کند و از تشخیص و درمان در مراحل اولیه پشتیبانی می کند [3 ، 4]. در حال حاضر ، نیاز فزاینده ای به افزایش توانایی روشهای اورانستونیک وجود دارد که در آن سنسورهای مبتنی بر نانوفوتونیک ممکن است تشخیص همزمان چندین شرایط مرتبط با ژن و نانودکشن ها را با استفاده از روشهای هدایت شونده و فعال شده با نور با امکان نظارت واقعی فراهم کنند. زمان اقدام به مواد مخدر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.