Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

پردازش لیزر برای دستگاه های پزشکی

در صنعت پزشکی ، لیزرها به سازندگان این امکان را داده اند تا در دستگاه هایی که باید نتایج دقیق ، سازگار و به موقع را برای بیماران به دست آورند ، به ارتفاعات جدیدی از کیفیت برسند.  به لطف فناوری پردازش لیزر ، تجهیزات پزشکی مدرن از همیشه پیشرفته تر و قدرتمندتر هستند. چهار نوع اصلی پردازش لیزر برش ، جوشکاری ، حفاری و مارک گذاری است.

  

برش لیزری

برش لیزر با استفاده از پرتو شدید نور برای گرم کردن ، ذوب شدن یا تبخیر مواد با دقت pinpoint کار می کند. این روند یک لبه تمیز را پشت سر می گذارد که عاری از تحریف و کیفیت بالا است. این امکان را به تولید کنندگان می دهد تا محصولاتی با اشکال پیچیده و تحمل های بسیار تنگ بسازند. استنت ها یکی از این محصولات هستند. استنت یک لوله مش کوچک است که برای تأمین پشتیبانی ساختاری و تسهیل جریان خون در شریان های باریک یا ضعیف قرار می گیرد. فن آوری لیزر می تواند استنت هایی با کیفیت بالا و ویژگی هایی به اندازه 0.002 اینچ ایجاد کند.


جوش لیزری

جوشکاری با لیزر نیز یک فرآیند مهم در ساخت دستگاه های پزشکی است. این کار با ارائه یک جریان متمرکز از نور بر روی سطح ، تبخیر آن و اجازه می دهد تا آن را با هم ادغام کنند. جوش حاصل نه تنها قوی است ، بلکه از لحاظ ظاهری نیز تمیز و جذاب است. این فرایند مخصوصاً برای مجامع حساس به گرما ایده آل است زیرا تحریف حرارتی را به حداقل می رساند. برخی از نمونه های دستگاه های پزشکی با اجزای جوش داده شده با لیزر شامل ضربان ساز ، ابزار جراحی ، لوله سوند و سیم های بسیار ریز است.


حفاری با لیزر

حفاری با لیزر تولید کنندگان را قادر می سازد سوراخ های تمیز و یکنواخت ایجاد کنند. سوراخ ها از طریق پالس انرژی لیزر متمرکز ایجاد می شوند ، که به تدریج باعث تبخیر مواد می شوند. در صنعت پزشکی از حفاری لیزر برای ایجاد سوراخ های دقیق در دستگاه های انتقال گاز مایع و گاز استفاده می شود. دقت در این برنامه به ویژه بسیار مهم است زیرا بیماران باید فقط در یک منطقه هدف خاص قادر به دریافت دارو باشند. سایر محصولات پزشکی با ویژگی های سوراخ شده با لیزر شامل بالن های آنژیوپلاستی ، لوله های انعطاف پذیر و دستگاه فیلتر.


مارک لیزری

سرانجام ، مارک لیزر قابلیت ردیابی دستگاههای پزشکی را تسهیل می کند. نشانگرهای لیزر اطلاعات گرافیکی خاص و داده های قابلیت ردیابی را روی محصولات پزشکی مانند ابزار جراحی حکاکی می کنند. مارک لیزر در این کاربردهای پزشکی ترجیح داده می شود زیرا منجر به کوک شدن صاف می شود. نشانه های مسطح احتمالاً باکتری های مضر را در خود جای می دهند و یا مناطقی را که در معرض خوردگی پس از فرآیندهای عقیم سازی مکرر ایجاد می شوند ، ایجاد می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.