Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

مشارکت انیشتین در توسعه لیزر

  


سال 1905 بود که یک دانشمند آلمانی برای اولین بار نظریه خود را در مورد نور اعلام کرد. این فیزیکدان آلبرت انیشتین بزرگ بود و او آنچه را که بعدها به عنوان "تئوری کوانتومی نور" معروف شناخته شد ، اعلام کرد. این خاصیت برای توسعه لیزر مدرن مهم است زیرا در این نظریه انیشتین اظهار داشت که نور یا فوتون ها از هر دو موج و ذرات تشکیل شده اند. انیشتین در ادامه ادعا کرد که فوتون ها با الگوهای موج مانند در گردش هستند. این ادعاها بعداً پس از انجام آزمایشات دانشمندان پس از آزمایش ، به منظور اثبات اعتبار ادعاهای علمی انشتین ، به اثبات رسید. وی همچنین وقتی به این نتیجه رسیدیم که چگونه منابع خاصی از نور ، مانند شمع ، لامپ و خورشید ، فوتون تولید می کنند ، با برخی دانشمندان دیگر به توافق رسیدند. محققان زمان انیشتین معتقد بودند که اتمها فوتونها را از بین می برند - اتمها ذرات ریز هستند که تمام مواد موجود در عالم را می بینند که برای چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند - و هنگامی که این اتمها توسط یک نوع انرژی "هیجان زده" می شوند. ، آنها ، یا انرژی شیمیایی) آنها یک فوتون واحد منتشر می کنند.


دکتر انیشتین برای اولین بار مفهوم انتشار "تحریک شده (تقویت شده) از نور" را در سال 1917 پیشنهاد کرد. این ادعا منجر به این فکر شد که اگر تعداد معینی اتم را در یک لحظه ممکن هیجان زده کنیم ، پس تعداد بیشتری فوتون ممکن است بتوانند تولید شود. در دنیای مدرن فناوری لیزر ، ما با مفهوم اولیه انیشتین آشنا هستیم. اکنون می دانیم که یک پرتوی واحد بسته به میزان فوتون هایی که در حال غلظت هستند ، لیزر روشن تر و قدرتمند تری ارائه می دهد. از اینجاست که اصطلاح "انتشار تحریک شده نور" از آنجا نشات می گیرد.


بنابراین چرا لیزرها زودتر از تاریخ ساخته نشده اند تا زمانی که برای اولین بار معرفی شدند؟ پاسخ ساده است: ماشینهای چاپی آبی آماده بودند تا مورد استفاده قرار گیرند ، اما دانشمندان هرگز در تلاش برای ایجاد ماشینی نبودند که بتواند همانطور که ​​توسط انیشتین متذکر شده عمل کند. از آنجا که هنوز این نوع فناوری ایجاد نشده یا آزمایش نشده بود ، فرصت های بودجه برای محققان و دانشمندان علاقه مند کمیاب بود. به همین ترتیب ، این نوع ماشین ها باید به صورت قطعه ساخته می شدند و دانشمندان زیادی حاضر نبودند وقت زیادی را برای یک پروژه خارجی صرف کنند که در طولانی مدت پیچیده تر از آن بود که سریعاً پاداش دهند. پروژه انیشتین پس از آن بعداً عملی می شود تا دلیل بعدی لیزر و فناوری پیشرفته کمی محتمل تر به نظر برسد.




تحقیقات بیشتر ، به رهبری چارلز تاونز ، نشان داد که استفاده از مایکروویوها در جنگ جهانی دوم تنها توانایی این امواج نبوده است. سپس شهرها اشتیاق به یادگیری بیشتر در مورد مایکروویو را پیدا کردند. تحقیقات و آزمایشهای بعدی او در نهایت منجر به اختراع لیزر می شود که امروزه از آن بسیار استقبال می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.