Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

سرعت و دقت آن به پزشکان کمک می کند تا سریعتر به بیماران مبتلا به کروناویروس پاسخ دهند

  

جهان در حال مبارزه با همه گیر کرونا ویروس با تکیه بر آزمایش واکنش زنجیره ای پلیمراز رونویسی معکوس-پلیمراز معکوس معروف به RT-PCR در زمان واقعی برای شناسایی پاتوژن است. آزمایش دقیق است ، و صدها هزار نفر ، احتمالاً میلیون ها نمونه ، هر روز در 196 کشور جهان تحت تأثیر این بیماری بررسی می شوند. اما دو چالش مهم وجود دارد - چرخه آزمایش معمولاً 24 ساعت طول می کشد ، در بعضی از کشورها که آزمایشگاه های کمتری دارند ، 48 ساعت طول می کشد. با توجه به حجم بالای نمونه ها ، نتایج آزمایش طول می کشد و یک مشکل بزرگ در مقابله با این بیماری است که نیاز به پاسخ سریع دارد.


در امارات متحده عربی ، آزمایش جدید با قابلیت لیزر که توسط یک شرکت مستقر در ابوظبی ساخته شده است ممکن است به دو دلیل یک دستگاه گاما ساز باشد - در مقایسه با RT-PCR سریع و ارزان تر است. توسعه یافته توسط آزمایشگاه تصویربرداری QuantLase ، می تواند ضمن حفظ همان میزان دقت ، عوامل بیماری زا از جمله ویروس را تشخیص دهد. این شرکت اعلام کرده است که 6000 نمونه جمع آوری شده از 13 سایت را آزمایش کرده و تا 90 درصد نتایج دقیق بوده است. این تست با قیمت Dh100 ارزان تر از سایر کیت های استاندارد جهانی است که هزینه آن نیز تا Dh200 برای یک قطعه است.


این آزمایش با استفاده از نمونه خون که توسط لیزر روشن می شود کار می کند. هنگامی که نور توسط سلول ها پراکنده می شود ، از ایجاد مداخلات برای ایجاد الگوهای روی صفحه استفاده می شود. سلولهای خون سالم حلقه های دایره ای شفاف ایجاد می کنند ، در حالی که سلولهای خونی آلوده الگوی پراکندگی بیشتری ایجاد می کنند. این فناوری که در انتظار تصویب دولت است ، دارای قول است و باید به سرعت مستقل مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت رضایت از نتایج ، بتوان آن را مستقر کرد.


بزرگترین سردرد امروز نتایج منفی است که توسط کیت های تست COVID-19 به وجود آمده است. این منفی های دروغین عواقب فاجعه بار برای مسئولان بهداشت داشته و بر پاسخ آنها تأثیر می گذارد. آزمایشات قوی باید توسط نهادهای مستقل انجام شود تا منفی بودن کاذب توسط این کیت با لیزر را با آزمایش گسترده در محلات پرجمعیت رد کند. این نتایج آزمون در مرحله آزمایشی باید به طور تصادفی دوبار بررسی شود تا در مورد اثربخشی آن قضاوت شود.


در طول همه گیری ، جامعه علمی امارات متحده عربی با ارائه راه حل های بومی بومی کار شایان ستایش را انجام می دهد. ماه گذشته ، پزشکان شهر پزشکی شیخ خلیفه از درمان جدید سلول های بنیادی برای ترمیم ریه های آسیب دیده از این بیماری خبر دادند. در طول آزمایشات ، این روش درمانی به کاهش علائم در بیماران مثبت کمک کرده است.



به همین ترتیب ، تیمی از کارشناسان محلی و بین المللی نمونه اولیه ای از دستگاه تهویه پزشکی را که در امارات متحده عربی طراحی و مونتاژ شده است رونمایی کردند. این تلاش ها اثبات این است که جامعه علمی و پزشکی کشور به دنبال راه حل هستند و در تلاش های جهانی برای مبارزه با بیماری همه گیر کمک می کنند. این نوآوری ها باید از مسئولان حمایت کنند تا بتوانند به سرعت مستقر شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.