Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر پالس

عملکرد پالس لیزرها به هر لیزری اطلاق می شود که به عنوان موج مداوم طبقه بندی نشده باشد ، به این ترتیب که قدرت نوری در پالس هایی با مدت زمان معین با سرعت تکرار ظاهر می شود.  این شامل طیف گسترده ای از فن آوری است که به تعدادی از انگیزه های مختلف می پردازد. بعضی از لیزرها به دلیل اینکه نمی توانند در حالت مداوم اجرا شوند ، پالس می شوند.
  
در موارد دیگر ، این برنامه نیاز به تولید پالس هایی دارد که انرژی بیشتری داشته باشند. از آنجا که انرژی پالس برابر است با میانگین توان تقسیم شده با میزان تکرار ، این هدف می تواند با کاهش نرخ پالس ها راضی شود تا بتوان انرژی بیشتری بین پالس ها ایجاد کرد. به عنوان مثال ، در فرسایش لیزر ، اگر در مدت زمان کوتاهی گرم شود ، می توان حجم کمی از مواد در سطح یک قطعه کار را تبخیر کرد ، در حالی که تأمین انرژی به تدریج باعث می شود تا گرما در بخش عمده ای از قطعه جذب شود. هرگز در یک نقطه خاص به دمای کافی بالا نرسید.

سایر کاربردها به ویژه برای بدست آوردن اثرات نوری غیرخطی ، به قدرت اوج پالس (به جای انرژی در پالس) متکی هستند. برای یک انرژی پالس معین ، این کار نیاز به ایجاد پالس هایی در کوتاهترین زمان ممکن با استفاده از تکنیک هایی مانند سوئیچینگ Q دارد.

پهنای باند نوری یک پالس نمی تواند باریکتر از تلاقی عرض پالس باشد. در مورد پالسهای بسیار کوتاه ، این بدان معناست که از بین رفتن پهنای باند قابل توجهی ، کاملاً برخلاف پهنای باند بسیار باریک معمولی لیزرهای موج مداوم (CW). محیط لیزر در برخی لیزرهای رنگی و لیزرهای حالت جامد ویبرونیک باعث افزایش نوری از پهنای باند وسیع می شود و لیزر را ممکن می سازد که می تواند پالس های نوری را به اندازه کوتاه چند ماده femtosonds تولید کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.