Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

ذرات اتمی

ذراتی که اتم را تشکیل می دهند از کوارک ها و لپتون ها تشکیل شده اند.

پروتون ها
پروتون ها باریون ها ، نوعی هادرون هستند که از دو کوارک بالا و یک کوارک منفرد 2 (23) + - 13 = 1 تشکیل شده اند. این به پروتون شارژ 1+ می دهد.  
پروتون ها در هسته یا به تنهایی (اتم هیدروژن) یا با نوترون ها وجود دارند. پروتون ها به دلیل بارگیری از یکدیگر ، دفع می شوند ، اما این امر ممکن است توسط نیروی قوی باقیمانده که بخشی از جرم آنها را به انرژی تبدیل می کند ، غلبه کند و آنها را با نوترون ها و یکدیگر متصل کند.

نوترون ها
نوترون ها نیز باریون هستند ، اما از یک کوارک منفرد و دو کوارک 23 + 2 (13 −) = 0 تشکیل شده اند. این نوترون ها بار خنثی می دهد.
نوترونها در هسته با پروتون وجود دارند. به دلیل عدم شارژ آنها از یکدیگر یا پروتون ها دفع نمی شوند. آنها ممکن است با کمک به انرژی اتصال ، بدون افزایش نیروی الکترومغناطیسی دافع ، در حفظ هسته باقی بمانند.

الکترون ها
الکترون ها تنها نوع لپتون شارژ شده در حالت عادی هستند. الکترون ها به دلیل بار مثبت آن ، بار منفی دارند و به هسته اتم جذب می شوند.

پوزیترون
پوزیترون ها معادل ضد ماده الکترون ها هستند. آنها بار مثبت دارند. هنگامی که یک پوزیترون و الکترونی با هم ملاقات می کنند ممکن است از بین بروند ، تبدیل جرم هرکدام به انرژی (0/511 MeV انرژی (از طریق E = mc ^ 2) یک الکترون یا پوزیترون در حالت استراحت است).
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.