Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

طیف سنجی

انواع دیگر طیف سنجی توسط برنامه های کاربردی یا پیاده سازی های خاص مشخص می شوند:


طیف سنجی رزونانس آکوستیک مبتنی بر امواج صوتی است که در درجه اول در مناطق قابل شنیدن و مافوق صوت قرار دارد.

طیف سنجی الکترونی الکترونی اوگر روشی است که برای مطالعه سطوح مواد در مقیاس میکرو استفاده می شود. این اغلب در ارتباط با میکروسکوپ الکترونی  استفاده می شود.  

طیف سنجی حلقوی پایین

طیف سنجی حلقوی دایره ای

طیف سنجی منسجم ضد استوکس رامان یک تکنیک اخیر است که دارای حساسیت بالا و کاربردهای قدرتمندی برای طیف سنجی و تصویربرداری داخل بدن است. [9]

طیف سنجی فلورسانس اتمی بخار سرد

طیف سنجی همبستگی شامل چندین نوع از طیف سنجی NMR دو بعدی است.

طیف سنجی گذرا در سطح عمق ، غلظت را اندازه گیری می کند و پارامترهای نقص فعال الکتریکی در مواد نیمه هادی را تجزیه و تحلیل می کند.

طیف سنجی دی الکتریک

تداخل سنجی دو قطبی ، اجزای واقعی و تخیلی از شاخص شکست پیچیده را اندازه گیری می کند.

طیف سنجی از بین رفتن انرژی الکترونی در میکروسکوپ الکترونی عبوری.

طیف سنجی پدیدارشناختی الکترونی ، خصوصیات فیزیکوشیمیایی و ویژگیهای ساختار الکترونیکی سیستمهای مولکولی مولکولی چند جزء و پیچیده را اندازه گیری می کند.

طیف سنجی رزونانس پارامغناطیسی الکترون

طیف سنجی نیرو

طیف سنجی تبدیل فوریه یک روش کارآمد برای پردازش داده های طیف به دست آمده با استفاده از تداخل سنج است. طیف سنجی مادون قرمز تبدیل فوریه یک اجرای متداول از طیف سنجی مادون قرمز است. NMR همچنین از تبدیلات فوریه استفاده می کند.

طیف سنجی هادرون طیف انرژی / جرم هادرون ها را با توجه به چرخش ، برابری و سایر خصوصیات ذرات مورد مطالعه قرار می دهد. طیف سنجی باریون و طیف سنجی مزون انواع طیف سنجی هادرون هستند.

تصویربرداری از Hiperspectral روشی برای ایجاد یک تصویر کامل از محیط یا اشیاء مختلف است که هر پیکسل حاوی کاملاً قابل مشاهده ، قابل مشاهده در نزدیکی مادون قرمز ، نزدیک مادون قرمز یا طیف مادون قرمز است.

طیف سنجی تونلینگ الکترونی الکترونیکی از تغییرات در جریان استفاده می کند که ناشی از اثر متقابل لرزش الکترونی الکترون در انرژی های خاص است که می تواند انتقال ممنوع نوری را نیز اندازه گیری کند.

پراکندگی نوترونی غیراستاتیک شبیه به طیف سنجی رامان است ، اما به جای فوتون از نوترون استفاده می کند.

طیف سنجی شکست لیزر ناشی از آن ، همچنین به عنوان طیف سنجی پلاسما ناشی از لیزر نامیده می شود

طیف سنجی لیزری برای برانگیختگی انتخابی گونه های اتمی یا مولکولی از لیزرهای قابل تنظیم [10] و انواع دیگر منابع انتشار منسجم مانند نوسان سازهای پارامتری نوری [11] استفاده می کند.

طیف سنجی جرمی یک اصطلاح تاریخی است که برای اشاره به طیف سنجی جرمی به کار می رود. توصیه فعلی استفاده از اصطلاح دوم است. [12] اصطلاح "طیف سنجی جرمی" در استفاده از صفحه های فسفر برای تشخیص یونها سرچشمه گرفته است.

طیف سنجی Mössbauer با تجزیه و تحلیل جذب رزونانس پرتوهای گاما خواص هسته ایزوتوپی خاص را در محیطهای مختلف اتمی بررسی می کند. همچنین اثر Mössbauer را ببینید.

محاسبات نوری چند متغیره یک تکنیک سنجش فشرده سازی نوری است که عموماً در محیط های خشن استفاده می شود و به طور مستقیم اطلاعات شیمیایی را از یک طیف به عنوان خروجی آنالوگ محاسبه می کند.

طیف سنجی اکو چرخش نوترون پویایی داخلی در پروتئین ها و سایر سیستم های ماده نرم را اندازه گیری می کند.

همبستگی زاویه ای منحرف (PAC) از هسته های رادیواکتیو به عنوان کاوشگر برای مطالعه میدان های الکتریکی و مغناطیسی (برهم کنش هایپر فین) در کریستال ها (ماده چگالش) و مولکول های زیستی استفاده می کند.

طیف سنجی فتواستاتیک امواج صوتی تولید شده در جذب تابش را اندازه گیری می کند.

طیف سنجی Photoemission

اندازه گیری طیف سنجی فتروترمال گرمای تحول یافته پس از جذب تابش را نشان می دهد.

طیف سنجی پمپ کاوشگر می تواند از پالس های لیزر ultrafast برای اندازه گیری واسطه های واکنش در بازه زمانی فموتوس ثانیه استفاده کند.

طیف سنجی فعالیت نوری رامان از پراکندگی رامان و اثرات فعالیت نوری برای آشکار کردن اطلاعات دقیق در مورد مراکز کایرال در مولکولها بهره می برد.

طیف سنجی رامان

طیف سنجی اشباع شده

اسکن طیف سنجی تونلینگ

طیف سنجی

طیف سنجی سر و صدا چرخش نوسانات خود به خودی چرخش های الکترونیکی و هسته ای را ردیابی می کند. [13]

طیف سنجی زمان حل شده میزان پوسیدگی حالت های برانگیخته را با استفاده از روش های مختلف طیف سنجی اندازه گیری می کند.

طیف سنجی کشش زمان [14] [15]

طیف سنجی مادون قرمز حرارتی تابش حرارتی ساطع شده از مواد و سطوح را اندازه گیری می کند و برای تعیین نوع پیوندهای موجود در یک نمونه و همچنین محیط شبکه آنها استفاده می شود. این تکنیک ها توسط شیمی دانان ارگانیک ، کانی شناسان و دانشمندان سیاره ای بطور گسترده استفاده می شود.

طیف سنجی گریتینگ گذرا ، انتشار ذرات را اندازه گیری می کند. این ماده می تواند تغییرات در مواد فلزی را در اثر تابش تابش ردیابی کند.

طیف سنجی فوتوالکترون ماوراء بنفش

طیف سنجی ماوراء بنفش قابل مشاهده است

طیف سنجی دورانی ارتعاشی ارتعاشی

طیف سنجی ویدیویی

طیف سنجی فوتوالکترون اشعه ایکس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.