Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تمرکز ، پایدار و بسیار دقیق: 60مین سالگرد لیزر

لیزر (تقویت نور توسط Stimulated Emission of Radiation) به همان روش مانند هر سیستم نوسانی دیگر قابل تصور است. ابتدا وسیله ای را فراهم کنید که به وسیله آن می توان مورد علاقه خود را تقویت کرد. این مؤلفه اساسی نسخه پر سر و صدایی از "مورد علاقه" را تولید می کند. با این حال ، اگر ما بخشی از این "مورد علاقه" را با فرکانس خاصی به رسانه تقویت کننده برگردانیم ، با کمی تنظیم برای بازخورد کافی ، همه چیز نوسان خواهد کرد. همه ما بدون این که متوجه شویم این کار را انجام داده ایم.   در مورد فشار آوردن به یک جوان فکر کنید - دقیقاً همان اصول اعمال می شود ، اما اکنون بازخورد و انرژی ورودی هستید! نوسان طنین انداز است - "چیزی که مورد علاقه" است ، و این جوان با فشار دادن تصادفی با پاهای خود "سر و صدا" را فراهم می کند ...

در مورد لیزر: آینه های بازخورد بازخورد هستند و تعداد زیادی از مواد می توانند محیط سود را فراهم کنند. برای ایجاد اولین لیزر در حال کار ، در 16 مه 1960 ، تد میمن از آینه های روکش نقره ای استفاده کرد تا بازخورد تنظیم شده و کریستال یاقوت را فراهم کند تا از یک اسلحه فلش عکس به عنوان پمپ بهره ببرد. در دسامبر همان سال ، اولین لیزر گازی - هلیوم نئون (He-Ne) - ظاهر شد. این اغلب به لطف داشتن قدرت ایمن و چراغ قرمز که به راحتی قابل مشاهده است ، هنوز هم در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. لیزرهای نیمه هادی در سال 1976 ظاهر شدند. و تغییرات در موضوع همچنان ادامه می یابد که برنامه های کاربردی برای لیزر همه گیرتر می شوند. به موازات این ابداعات با بهبود روشهای شناسایی نور تکمیل شده اند.

بنابراین چه چیزی لیزر را بسیار مفید می کند. خوب ، تمرکز نور را به راحتی در یک نقطه بسیار کوچک آسان می کند ، بنابراین می تواند تراکم قدرت نوری بالقوه بسیار بزرگی ایجاد کند. اما - اگر لنز را از دست ندهید - نور اغلب می تواند در مسیری مستقیم در مسافت های بسیار زیاد قرار بگیرد. جنبه ظریف دیگر این موضوع این است که لیزر همچنین دارای نور با طول موج نوری بسیار پایدار است که با کمی نبوغ می توان برای اندازه گیری مسافت با دقت بسیار شگفت آور استفاده کرد (می گویند حدود یک میلیونم طول موج که خودش حدود یک میلیونم است یک متر!)

بنابراین فقط چند نمونه از چگونگی اتکا به لیزر به تکیه گاه - که اغلب ناآگاهانه هستند- آورده شده است:

در اینجا یک نکته واضح وجود دارد: - نشانگر لیزر نیمه هادی - یک ابزار بسیار مفید
یک لیزر نیمه هادی همچنین دیسک های جمع و جور ، دی وی دی ها و غیره را می خواند ... به لطف… امروزه رایج تر می شوند.
قابلیت های روزافزون اینترنت - اما این به نوبه خود به لطف ظرفیت زیاد ارتباطات فیبر (لیزر محور) و امکانات عظیم ساخت نیمه هادی برای همه مراکز داده ضروری است - با اتکا به - شما حدس زده اید! - لیزرهای حک شده از اجزای دقیق مورد نیاز.
در صنعت مسکن ، کسبه ، نمایندگان املاک و ابعاد اتاق بیشتر با استفاده از رادار لیزری به جای یک خط کش اندازه گیری می کنند. این آسان تر است! و نقشه برداران از لیزر برای تعریف خطوط مستقیم استفاده می کنند.
لیزرها برای جوشکاری و برش در ماشینکاری با دقت بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند.
برای حکاکی الگوهای پیچیده در شیشه های تزئینی؛
برای روشهای جراحی (جایی که امتیاز فوق العاده ای از عمل جراحی خودکار وجود دارد) و در دندانپزشکی که در آن رنگ سیاه پوسیدگی باعث جذب نور بیشتر از دندان سفید خوب می شود.
همچنین علاقه ای به برداشتن خال کوبی ، پزشک بینایی و سایر موارد دیگر وجود دارد ...
LIDAR وجود دارد - اکنون عناوین برنامه هایی را برای وسایل نقلیه خودمختار تهیه می کند.
و هم ... همجوشی هسته ای و سلاح های لیزری ...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.