Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

پدران فیزیک

پدران فیزیک

قبل از اینکه به جزئیات علمی فیزیک بپردازید ، خوب است با افرادی که این زمینه را به وجود آورده اند ، آشنا شوید. همه از گالیله ، نیوتن و آلبرت انیشتین به عنوان پدران فیزیک یاد می شوند.

  

اول ، گالیله گالیله در اواخر قرن هفدهم به نجوم مشاهده ای کمک کرد. وی از طریق تلسکوپ مراحل زهره ، بزرگترین قمر مشتری و حتی لکه های خورشید را مشاهده کرد. وی همچنین در طول انقلاب علمی به گسترش علم به توده ها کمک کرد.


اسحاق نیوتن سپس در قرن بعد با قوانین مشهور زور و حرکت روبرو شد. وی سه قانون را برای توصیف مفاهیم پیشنهاد کرد و این قوانین اساس مکانیک کلاسیک را تشکیل می دهند. ماجرا از این قرار است که او وقتی یکی از سیب ها افتاد و به سر او اصابت کرد ، زیر یک درخت سیب نشسته بود. به نظر می رسید این ایده را در ذهن او می خرد: ایده گرانش.


آلبرت انیشتین آخرین بار در اواخر قرن نوزدهم به وجود آمد و به دلیل کمک های زیادی که در ریاضیات و فیزیک انجام می شود شناخته شده است. اکثر مردم فرمول انرژی جرم او را از e = mc ^ 2 شنیده اند یا حتی از آن استفاده کرده اند. وی همچنین با نظریه های نسبیت خاص و عام آشنا شد و اثر فوتوالکتریک را کشف کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.