Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

اپتیک اتمی

اپتیک اتمی (یا اپتیک اتمی) حوزه فیزیک است که با پرتوهای سرما ، اتم خنثی به آرامی در حال حرکت ، به عنوان یک مورد خاص از پرتوی ذرات سروکار دارد. مانند پرتوی نوری ، پرتوی اتمی ممکن است پراش و تداخل را نشان دهد و می تواند با صفحه زون فرسن  یا یک آینه اتمی مقعر متمرکز شود. چندین گروه علمی در این زمینه فعالیت می کنند.

  

تا سال 2006 ، وضوح سیستم های تصویربرداری مبتنی بر پرتوهای اتمی بهتر از میکروسکوپ نوری نبود ، عمدتاً به دلیل عملکرد ضعیف عناصر تمرکز. این عناصر از دیافراگم عددی کوچک استفاده می کنند. معمولاً آینه های اتمی از بروز چراگاه استفاده می کنند و بازتاب با افزایش زاویه چرا به شدت کاهش می یابد. برای بازتاب طبیعی کارآمد ، اتمها باید فوق العاده سرد باشند و برخورد با چنین اتم ها معمولاً به جای یک نوری ، تله های مغناطیسی ، مغناطیسی یا نوری را درگیر می کند.


انتشارات علمی اخیر در مورد Atom Nano-Optics ، لنزهای شفاف میدان  و آینه های پشته  از ابتدای قرن بیست و یکم پیشرفت قابل توجهی را نشان می دهد. به طور خاص ، یک هولوگرام اتمی قابل تحقق است.  یک مقاله مروری گسترده "اپتیک و تداخل سنجی با اتمها و مولکولها" در ژوئیه 2009 ظاهر شد. کتابشناسی بیشتر در مورد Atom Optics را می توان در منابع نامه یافت. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.