Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تأثیر فن آوری لیزر بر پزشکی

تأثیر فن آوری لیزر بر پزشکی

ساخت اولین لیزر کاملاً کاربردی در سال 1960 فقط یک نقطه عطف مهم در فیزیک نبود؛ این راه را برای نوآوری های بیشمار در برنامه های مختلف پزشکی هموار کرد. تحولات فن آوری اخیر و آخرین نتایج حاصل از تحقیق و کاربرد در لیزر درمانی ، تشخیصی و تولید ، در زمینه کارگاه ارائه شده و مورد بحث قرار گرفته است ،
 "فناوری لیزر برای پزشکی" ، توسط انجمن شبکه سازی Forum MedTech Pharma و در نورنبرگ آلمان برگزار شد.  
علاوه بر کاربردهای پیشرفته لیزر در زمینه های پزشکی نظیر چشم پزشکی ، گوش و حلق و بینی و بینایی ، بینشهای جالب در مورد دستکاری هدفمند سلولها با استفاده از پرتوهای لیزر مورد بحث قرار گرفت. پروفسور هولگر لوباتشوفسکی ، از Rowiak GmbH ، نشان داد که چگونه میتوکندریای فردی می تواند فعال شود ، این امر باعث می شود درک بهتری از مکانیسم های مرگ سلولی و چگونگی ایجاد نور لیزر در غشاهای سلولی برای قرار دادن DNA خارجی ایجاد شود.
پیشرفتهای چشمگیر در وضوح تصویر و سرعت تصویربرداری ناشی از لیزر در آینده ای نزدیک با استفاده از یک نوع لیزر کاملاً جدید امکان پذیر است: "لیزر قفل کننده حالت دامنه فوریه". دکتر رابرت هوبر ، رئیس کارگروه مربوطه در دانشگاه LMU مونیخ ، توضیح داد که چگونه یک بافر نوری درون یک فیبر 7 کیلومتری یک تنظیم فرکانس بسیار سریع و پهنای باند را امکان پذیر می کند. بر اساس این نوع لیزر ، کیفیت تصویربرداری برتر در تجزیه و تحلیل بافت نزدیک به سطح پوست انسان یا رگ های خونی امکان پذیر است.
انواع کاملاً متفاوت لیزر با توان خروجی بسیار بالاتر ، پایه و اساس یک فناوری تولید برای ایمپلنت به نام "ذوب لیزر انتخابی" است. Simon Hoeges ، از انستیتوی فناوری لیزر Fraunhofer ، این روش نوآورانه را ارائه داد ، جایی که دستگاههای پیچیده با ذوب پودر فلزی با استفاده از پرتو لیزر در لایه ها تولید می شوند. اگر روند بهینه سازی بیشتری انجام شود ، تولید در محل کاشت های شخصی (مانند پروتز لگن یا ستون فقرات) از داده های تصویربرداری بیمار ممکن است به روشی یک روزه تبدیل شود.
شرکت کننده گزارش می دهد که هشتاد و پنج شرکت کننده ، از آلمان ، اتریش ، سوئیس و اسپانیا ، تقریباً همه تولید کنندگان و مؤسسات تحقیقاتی مربوطه را در این کارگاه حضور داشتند. discussions بحث های فشرده در هنگام استراحت و اجتماعات نشان داد که شرکت کنندگان از این رویداد نه تنها برای به روز کردن خود در فناوری های پیشرفته ، بلکه برای تبادل دانش و شبکه سازی با توجه به همکاری های آینده استفاده می کردند.
* Forum MedTech Pharma یک جامعه ثبت شده و غیر انتفاعی است که زمینه ای برای ارتباط با مشاغل و تبادل دانش با هدف ارتقاء نوآوری و همکاری در بخش پزشکی فراهم می کند. این جامعه در 14 کشور اروپایی و آسیایی و همچنین ایالات متحده 600 عضو دارد. آنها شامل شرکت ها ، پژوهشگاه ها ، کلینیک ها ، بیمه سلامت ، مقامات منطقه ای و سایر گروه های مراقبت های بهداشتی می شوند. کارگاههای آموزشی دستورالعمل گسترده ای را درباره آخرین روندهای فن آوری پزشکی و داروسازی ، به عنوان مثال پوشش می دهند. مواد بیولوژیکی ، تشخیصی ، آزمایشات بالینی ، داروهای حداقل تهاجمی ، telematics و سیستم های بهداشتی.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.