Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

توموگرافی

توموگرافی با استفاده از هر نوع موج نافذ توسط تصویربرداری توسط بخش ها یا بخش بندی می شود. این روش در رادیولوژی ، باستان شناسی ، زیست شناسی ، علوم جوی ، ژئوفیزیک ، اقیانوس شناسی ، فیزیک پلاسما ، علم مواد ، اخترفیزیک ، اطلاعات کوانتومی و سایر حوزه های علوم استفاده می شود. کلمه توموگرافی از زبان یونانی باستان τόμος tomos ، "برش ، بخش" و γράφω Graphō "" برای نوشتن "یا در همین زمینه" برای توصیف "گرفته شده است. وسیله ای که در توموگرافی استفاده می شود توموگرافی نام دارد ، در حالی که تصویر تولید شده توموگرافی است.

  

در بسیاری از موارد ، تولید این تصاویر براساس بازسازی توموگرافی رویه ریاضی ، مانند توموگرافی کامپیوتری با اشعه ایکس که از طریق رادیوگرافی های چند پروژکتور تولید می شود ، انجام می شود. بسیاری از الگوریتم های مختلف بازسازی وجود دارد. بیشتر الگوریتمها در یکی از دو دسته قرار می گیرند: طرح ریزی برگشت فیلتر (FBP) و بازسازی تکراری (IR). این رویه ها نتایج ناقص را ارائه می دهند: آنها یک توافق بین دقت و زمان محاسبه مورد نیاز را نشان می دهند. FBP به منابع محاسباتی کمتری احتیاج دارد ، در حالی که IR معمولاً با هزینه محاسبات بالاتری مصنوعات کمتری (خطاهای در بازسازی) تولید می کند. 

اگرچه MRI و سونوگرافی روشهای انتقال هستند ، اما برای دستیابی به داده ها از جهات مختلف به طور معمول نیازی به حرکت فرستنده ندارند. در MRI ، هر دو پیش بینی و هارمونیک فضایی بالاتر با استفاده از میدان های مغناطیسی متغیر فضایی نمونه برداری می شوند. هیچ قسمت متحرک برای تولید یک تصویر لازم نیست. از طرف دیگر ، از آنجا که سونوگرافی از زمان پرواز برای رمزگذاری فضایی سیگنال دریافتی استفاده می کند ، این روش کاملاً توموگرافی نیست و به هیچ وجه به کسب چندین مورد نیاز نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.