Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فیوژن تصویر

در دید رایانه ، فیوژن تصویر چند حسگر فرایند ترکیب اطلاعات مربوطه از دو یا چند تصویر در یک تصویر واحد است. تصویر بدست آمده از هر یک از تصاویر ورودی آموزنده تر خواهد بود.



فیوژن تصویر پزشکی


تلفیق تصویر به یک اصطلاح رایج در تشخیص و درمان پزشکی تبدیل شده است. این اصطلاح زمانی به کار می رود که چندین تصویر از یک بیمار ثبت شده و برای ارائه اطلاعات اضافی به هم ادغام یا ادغام شوند.   تصاویر ذوب شده ممکن است از چندین تصویر از همان تصویربرداری مشابه ، یا با ترکیب اطلاعات از چندین روش ایجاد شود ، مانند تصویر رزونانس مغناطیسی (MRI) ، توموگرافی کامپیوتری (CT) ، توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) ، و توموگرافی کامپیوتری انتشار فوتون تک (SPECT). در رادیولوژی و انکولوژی رادیولوژی ، این تصاویر اهداف مختلفی را ارائه می دهند. به عنوان مثال ، از تصاویر CT بیشتر برای تعیین تفاوت در تراکم بافت استفاده می شود در حالی که تصاویر MRI معمولاً برای تشخیص تومورهای مغزی استفاده می شوند.


برای تشخیص دقیق ، رادیولوژیست ها باید اطلاعات را از قالب های مختلف تصویر ادغام کنند. تصاویر تلفیقی ، آناتومیکی سازگار به ویژه در تشخیص و درمان سرطان مفید هستند. با ظهور این فن آوری های جدید ، انکولوژیست های پرتونگاری می توانند از پرتودرمانی با شدت تعدیل شده (IMRT) نهایت استفاده را ببرند. قادر به پوشاندن تصاویر تشخیصی در تصاویر برنامه ریزی پرتویی باعث می شود حجم دقیق تر تومور هدف IMRT باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.