Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

آنژیوگرافی عروق کرونر

آنژیوگرافی عروق کرونر


مقالات اصلی: کاتتریزاسیون عروق کرونر و آنژیوگرافی CT کرونر


یکی از رایج ترین آنژیوگرام های انجام شده ، تجسم خون در عروق کرونر است. یک لوله طولانی و باریک و انعطاف پذیر به نام کاتتر برای اجرای ماده حاجب اشعه ایکس در منطقه مورد نظر جهت تجسم استفاده می شود.   کاتتر در شریان در قسمت جلوی دست قرار می گیرد و نوک از طریق سیستم شریانی به شریان اصلی عروق کرونر منتقل می شود. تصاویر اشعه ایکس از توزیع رادیو کنتراست گذرا در خون موجود در عروق کرونر اجازه می دهد تا اندازه دهانه شریان ها تجسم شود. وجود یا عدم وجود آترواسکلروز یا آتروم در دیواره شریان ها به وضوح مشخص نمی شود.


آنژیوگرافی عروق کرونر می تواند تنگی عروق کرونر یا باریک شدن رگ خونی را تجسم کند. میزان تنگی با مقایسه عرض لومن بخشهای باریک رگ خونی با بخشهای وسیع رگ مجاور قابل تعیین است. [4]


برای تشخیص بیماری عروق کرونر ، سی تی اسکن از اسکن MRI رضایت بخش تر است. حساسیت و ویژگی بین CT و MRI به ترتیب (2/97٪ و 4/87٪) و (1/87٪ و 3/70٪) بود. بنابراین ، سی تی اس (عمدتا مولتی لیسیس CT) پذیرفته شده ، گسترده تر در دسترس است ، مورد علاقه بیماران بیشتر و اقتصادی تر است. علاوه بر این ، CT نیاز به زمان نگه داشتن نفس کوتاه تر از MRI ​​دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.