Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

اولین لیزر کاربردی جهان

  



اولین لیزر کاربردی جهان


در 16 مه 1960 ، تئودور H. میمن آمریکایی موفق به تولید اولین لیزر کاربردی در جهان شد. برای اولین بار در تاریخ ، به این ترتیب منبع نور منسجم ایجاد شد



در 16 مه 1960 ، تئودور H. میمن آمریکایی موفق به تولید اولین لیزر کاربردی در جهان شد. برای اولین بار در تاریخ ، به این ترتیب منبع نور منسجم ایجاد شد - اختراعی با کاربردهای بی شماری هم در زندگی روزمره و هم در علم مدرن. بدون وجود لیزر موجود در آن ، درک دنیای امروز غیرممکن است.


نسخه اصلی لیزر میمن در حال حاضر در نمایشگاه لیزر | نور | زندگی: از داستان های علمی تخیلی گرفته تا فوتونونیک های پیشرفته. در قسمتهای مختلف آن تجزیه می شود: سیلندر آلومینیوم ، چراغ فلاش مارپیچ و همچنین سوار کریستال یاقوت که در نهایت میمن را قادر به تقویت و بسته شدن نور به گونه ای می کند که تابش شدید با شدت بالا و تک رنگ حاصل می شود.


شما می توانید با نگاهی به دفترچه اصلی میمن ، که در آن او اندازه گیری هایی را که در روز موفقیت آزمایش وی انجام داده است ، شاهد این رویداد تاریخی باشید.


همچنین تاریخچه جذاب پیرامون اختراع لیزر را کاوش کنید. در ابتدا لیزر میمن بعنوان "اختراع جستجوی برنامه" توسط بعضی از دانشمندان مورد آزمایش قرار گرفت. مطبوعات روزانه با ضربات واضح علمی ، از اسلحه اشعه جدید خبر دادند. میمن همچنین تلاش کرد تا یافته های خود را در مجلات دانشگاهی منتشر کند. حتی جایزه نوبل برای او منظور نشده بود. سرانجام کمیته تصمیم گرفت آن را به دانشمندانی که راه اختراع میمن را هموار کرده بودند ، اهدا کنند. دلیل این است که لیزر میمن تنها قطعه نهایی در یک معمای بزرگ فیزیک قرن بیستم بود - اولین قطعه آن توسط خود انیشتین گذاشته شد. این داستان را نیز می توانید در نمایشگاه کشف کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.