Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فیزیک لیزر

فیزیک لیزر


انرژی لیزر از ذرات کوچک معروف به فوتون ساخته شده است ، که در امواج حرکت می کنند. نور معمولی همانطور که می دانیم دارای امواج متعدد است. این ماده همچنین غیرمستقیم و غیر فوکوس شده است.

  

همه لیزرها تک رنگ ، جمع شده و منسجم هستند. آنها یک رنگ هستند و نور برای چشم غیر مسلح قابل مشاهده است زیرا لیزر در خارج از محدوده قابل مشاهده چشم عمل می کند. لیزرها بسیار متمرکز ، یک طرفه و کارآمد هستند. همه اینها باعث می شود آنها در دندانپزشکی به چنین ابزاری قابل اعتماد تبدیل شوند. نور پرتوی هدفمند که در قسمت قابل مشاهده طیف الکترومغناطیسی (EM) قرار دارد و محیط فعال آن نئون هلیوم (HeNe) است. این کامپوننت به بیشتر لیزرها اضافه می شود تا پزشکان بتوانند از کجا پرتوی را هدایت می کنند و پرتو می توانند قرمز ، سبز یا آبی باشند.


طول موج ، که برای درک لیزرها مهم است ، فاصله بین هر دو نقطه متناظر بر موج است. هر طول موج برخی از ویژگی های یکسان را دارد ، از جمله سرعت آن ، سرعت نور (186000 مایل در ثانیه) و دامنه است که این حرکت عمودی از کل ارتفاع موج از اوج به اوج است. سرعت در ژول اندازه گیری می شود ، که این واحد انرژی است و هنگام افزایش وات تغییر می کند. طول موج ، خود فاصله بین افقی بین نقاط موج است ، از تاج تا تاج یا دره تا دره. در دندانپزشکی ، طول موج در هر نقطه از 500 تا 10 000 نانومتر اندازه گیری می شود. یک نانومتر یک میلیاردم متر است.


فرکانس عامل مهم دیگری در کار با لیزرها است. این نسبت به تعداد نوسانات کامل در واحد زمان موج بوده و در هرتز اندازه گیری می شود که واحد فرکانس در چرخه در ثانیه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.