Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نقش لیزر دندانپزشکی در مدیریت بیماری پریودنتال

  

مقدمه


لیزرها در صنعت مراقبت های بهداشتی از چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته اند که از کاربرد متداول آنها در چشم پزشکی ، پوست و جراحی پلاستیک است.


بیماران برندسازی برنامه پزشکی را بی خطر و مؤثر پذیرفته اند. علاوه بر این ، افزایش روند رویه های ریزگردها باعث پذیرش لیزر شده است. بسیاری از بیماران آرزو دارند سریعاً با انتظار بهبودی بی وقفه و حداقل اختلال در زندگی خود داشته باشند


استفاده از لیزر در حرفه دندانپزشکی به دلیل بهبود آموزش و آموزش در حال افزایش است. فناوری پیشرفته و قابل اعتماد با این دستگاه ها با استفاده از پیش تنظیم های رویه ای و گرافیک های همراه ، محیطی کاربر پسند را ایجاد می کند ، و قیمت مناسب آن باعث افزایش قابلیت دسترسی شده است.


در کنار پذیرش ، نشانه های دندانپزشکی با لیزر از جمله روش های ترمیمی درمانی مستقیم و به طور غیر مستقیم ، برای تقویت دندانپزشکی ترمیمی نیز گسترش یافته است. در حالی که چندین سال در نظر گرفتن لیزرها در مدیریت پریودنتال مطرح شده است ، نقش دقیق آن تا همین اواخر پیچیده و اشتباه گرفته شده است.


بیماری پریودنتال

برای چندین دهه ، تمرکز بر مدیریت بیماری پریودنتال در درجه اول از جهت ضد میکروبی بوده است.


ورود به درمان پریودنتال از یک رگ غیر جراحی ، بر مبنای جنگ مکانیکی و شیمیایی با علل اصلی ، مانند فلور میکروبی است. و در حالی که ما پاتوژن های باکتریایی را به عنوان محرک اصلی تخفیف نمی دهیم ، نقش پاسخ میزبان در قالب یک واکنش التهابی مزمن باعث تعادل داستان پاتوژنز می شود.


یک الگوی جدید در حال تحول است که شامل سیستم های ضد التهابی و مدولاسیون میزبان برای مدیریت بیمار پریودنتال می شود .3 هر وسیله یا پروتکل جدید باید مفاهیم ضد میکروبی و ضد التهابی را در بر بگیرد.


سیستم های فعلی برای مدیریت بیماری پریودنتال با استفاده از روش شیمیایی و مکانیکی به طور قابل توجهی بهبود یافته اند. در حال حاضر ، این سیستم ها در گذشته به دلیل عواملی مانند هزینه بالای استفاده و درک بیمار از پیامدهای مرتبط یا ناراحتی احتمالی محدود شده اند.


طول موج لیزر دندان و اهداف مربوط به بافت

بسته به نوع هدف ، لیزرها توانایی تأثیرگذاری بر روی بافت را دارند. با استفاده از یک پرتوی منسجم نور ، انرژی از طریق یک موج الکترومغناطیسی هدایت می شود ، به طور کلی از طریق فرایندی که به عنوان فرسایش (تبخیر) ذکر شده است. این تابش حرارتی در طیف وسیعی از 350-10600 نانومتر غیر یونیزه کننده است. اشعه در هنگام استفاده با تنظیمات و اقدامات احتیاطی مناسب برای سلولهای انسانی در نظر گرفته می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.