Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

آنژیوگرافی کمی کرونر (QCA)

در تنظیمات بالینی ، آنژیوگرافی کمی کرونر (QCA) به طور معمول برای ارزیابی تنگی عروق کرونر مورد استفاده قرار می گیرد. ارزیابی بصری قطر و تنگی لومن عینی نیست. بنابراین ، QCA برای ارزیابی عینی قطر لومن تهیه شده استبررسی اجمالی

در حالی که آنژیوگرافی کمی "on-line" برای استفاده در آزمایشگاه کاتتریزاسیون کمی دشوار است ، آنژیوگرافی کمی "خارج از خط" برای تحقیقات تحقیق در تعیین تأثیر داروهای جدید و دستگاه ها در ابعاد لومن در اوایل و اواخر بعد از مداخلات عروق کرونر بسیار ارزشمند است. .  


نکته قابل توجه ، برای تصمیم گیری بالینی در ضایعات میانی ، نه تخمین های بصری آموزش دیده و نه آنژیوگرافی کمی بر روی خط جایگزین برای اندازه گیری دقیق فیزیولوژیکی شدت تنگی ، مانند ذخیره جریان کسری یا اندازه گیری داپلر عروق کرونر نیستند.


کمی آنژیوگرافی کمکی توسط کامپیوتر


کمی آنژیوگرافی عروق کرونر تقریباً 30 سال پیش توسط براون و همکارانش آغاز شد که سینانژیوگرام 35 میلی متری به دست آمده از پیش بینی های متعامد را بزرگتر کردند و لبه های شریانی را روی یک صفحه بزرگ ردیابی کردند. پس از تصحیح به کمک رایانه برای اعوجاج در گوش ، ردیابی ها دیجیتالی شدند و پیش بینی های متعامد برای تشکیل یک بازنمایی سه بعدی از قطعه شریانی ، با فرض یک هندسه بیضوی ترکیب شدند. در حالی که در مقایسه با روش های تصویری ، دقت و دقت بیشتر شده است ، زمان مورد نیاز برای پردازش تصویر استفاده بالینی آن را محدود می کند.


چندین الگوریتم تشخیص لبه خودکار پس از آن توسعه داده شد و به تصاویر دیجیتالی به طور مستقیم به دست آورد و یا به cinefilm 35 میلی متر دیجیتالی شده با استفاده از مبدل سین-فیلم دیجیتالی استفاده شد. در ادامه این دستگاههای دژنراسیون اول از سرعت پیشرفته ریز پردازش و دستیابی به تصویر دیجیتالی استفاده شده است تا رابط کاربر نهایی انعطاف پذیرتر شده و مدت زمان مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل تصویر را کوتاه تر کند.


کمی آنژیوگرافی عروق کرونر به چندین فرآیند مجزا از جمله دیجیتالی شدن فیلم (در صورت لزوم) ، کالیبراسیون تصویر و تشخیص کانتور شریانی تقسیم می شود. برای پردازش cinefilm 35 میلیمتری ، از مبدل سینوس فیلم برای دیجیتالی کردن تصاویر در یک ماتریس 8 بیتی 8 bit 512 (یا بزرگتر) استفاده می شود. بزرگنمایی دیجیتال نوری یا کمتر مورد نظر باعث ایجاد ماتریس پیکسل مؤثر تا 2458 2458 می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.