Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

آینده فناوری لیزر

یک بازیکن جدید قابل اعتماد در صنعت تولید و پردازش فلزات استرالیا ، لیزر حالت جامد یا در غیر این صورت و محبوب تر به عنوان لیزر فیبر است. در حالی که این فناوری برای دو سال گذشته به صورت محلی در دسترس بوده است ، اما هنوز هم در مقایسه با لیزرهای خوب CO2 که بیشتر در صنعت  مورد استفاده قرار می گیرند "جدید" به حساب می آید.

  

لیزر مناسب

انتخاب لیزر مناسب با کار مرتبط با برنامه خاص و محصول نهایی تولیدکننده مایل به تولید است. ترون می گوید عوامل تعیین کننده نیاز فردی برای هر نوع استفاده است.


در پردازش فلز با ورق نازک ، گفته می شود لیزر حالت جامد به دلیل سرعت زیاد در برش فیوژن و همچنین مزایای جسمی پیشنهادات آن ، منجر به لیزرهای CO2 می شود.


در هنگام برش ورق های نازک و با توجه به سرعت زیاد برش ، جبهه های برش مسطح ایجاد می شود که زاویه کمی بروز دارد. لیزرهای حالت جامد یا لیزرهای دیسک دارای طول موج یک میکرون هستند. بنابراین دیسک یا لیزر فیبر می تواند به سرعت پیشرفت کند.


در حالی که هزینه های لیزرهای حالت جامد بیشتر است ، سرعت پردازش بالاتر برای هزینه های پایین تر قطعات ایجاد می کند. مصرف انرژی و انرژی به میزان قابل توجهی کمتر از همتایان CO2 آن است.


لیزر CO2 در دامنه مادون قرمز میانی ، 10.6 میکرومتر تولید می کند که بهترین طیف برای مصارف صنعتی است. لیزر حالت جامد ، در محدوده کیلووات میانی ، امواج تولید می کند که یک دهم به طول دارند - حدود یک میکرومتر.


این طول موج کوتاهتر تأثیر تعیین کننده ای بر فرآیندهای ماشینکاری دارد ، زیرا بسیاری از مواد فلزی با سرعت بیشتری موج موج کوتاهتری را جذب می کنند ، بازده فرآیند بالایی امکان پذیر است.


آینده لیزر

به گفته ترامپ ، احتمال اینکه روزی دستگاه برش فلز کلاسیک با لیزر فیبر مجهز باشد ، چیزی غیرقابل باور نیست. این غول ماشین سازی فلز می گوید که تحولات اخیر شرکت را از این باور که این غیرممکن نیست ، منصرف کرد.


 لیزرهای CO2 محبوب ترین انتخاب در صنعت ورق است. با این حال ، تئرون می گوید که آینده لیزر در صنعت ورق و ساخت و ساز  ممکن است همیشه تحت سلطه لیزر CO2 نباشد. زمان و تمایل از طرف سازندگان فلز و فرآیند سرمایه گذاری در فناوری جدیدتر متناسب با برنامه مورد استفاده ، می تواند لیزر حالت جامد را تا حدی CO2 را از بین نبرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.