Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فوتون های بالستیک

فوتون های بالستیک فوتون های نوری هستند که از طریق یک محیط پراکنده (کدورت) به صورت مستقیم حرکت می کنند. همچنین به عنوان نور بالستیک شناخته می شود. اگر پالس های لیزر از طریق یک محیط کدر مانند مه یا بافت بدن ارسال شود ، بیشتر فوتون ها یا به طور تصادفی پراکنده می شوند یا جذب می شوند. با این حال ، در مسافت های کوتاه ، چند فوتون از رسانه پراکندگی در خطوط مستقیم عبور می کنند. از این فوتون های منسجم به فوتون های بالستیک یاد می شود. فوتونهایی که کمی پراکنده شده اند و درجاتی از انسجام را حفظ می کنند ، به عنوان فوتونهای مار شناخته می شوند.

  

در صورت شناسایی موثر ، برنامه های بسیاری برای فوتون های بالستیک به خصوص در سیستم های تصویربرداری پزشکی با وضوح بالا وجود دارد. اسکنرهای بالستیک (با استفاده از گیت های زمان بسیار سریع) و توموگرافی انسجام نوری (OCT) (با استفاده از اصل تداخل سنجی) فقط دو سیستم تصویربرداری معروف هستند که برای ایجاد تصاویر با محدودیت پراش به تشخیص فوتون بالستیک متکی هستند. مزایای استفاده از سایر روشهای تصویربرداری موجود (به عنوان مثال ، سونوگرافی و تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی) این است که تصویربرداری بالستیک می تواند به ترتیب 1 تا 10 میکرو متر به وضوح بالاتر برسد ، اما از عمق تصویربرداری محدود رنج می برد. علاوه بر این ، فوتونهای شبه بالستیک پراکنده تر اغلب نیز برای افزایش قدرت سیگنال اندازه گیری می شوند (به عنوان مثال ، نسبت سیگنال به نویز).


با توجه به کاهش نمایی فوتونهای بالستیک در یک محیط پراکنده ، اغلب روشهای پردازش تصویر بر روی تصاویر بالستیک گرفته شده خام برای بازسازی تصاویر با کیفیت بالا اعمال می شود. هدف از روشهای تصویربرداری بالستیک رد فوتونهای غیر بالستیک و حفظ فوتونهای بالستیک حامل اطلاعات مفید است. برای انجام این وظیفه ، از ویژگی های خاص فوتون های بالستیک در مقابل فوتون های غیر بالستیک استفاده می شود ، مانند زمان پرواز از طریق تصویربرداری دردار انسجام ، همبستگی ، انتشار جبهه موج و قطب بندی.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.