Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

سیستم چاپ زیستی از لیتوگرافی ورق سبک برای بافت زنده استفاده می کند

  


چاپ زیستی ورق سبک. هیدروژل متشکل از سلولهای زنده و مولکولهای حساس به نور در یک گلدان مخصوص رسوب می کند. یک صفحه نازک نور لیزر ژل را به دنبال الگویی برنامه ریزی شده (پرتو سبز) روشن می کند. این امر منجر به تشکیل ریزساختارهای سه بعدی می شود که ساختار و عملکرد بافت را تولید می کنند. هیدروژل باقیمانده و مایع پس از فرآیند چاپ شسته می شود. با مجوز از F. Pampaloni ، روشن تر ، 2019.


یک کنسرسیوم اروپایی در حال توسعه روش لیتوگرافی برای چاپ بیولوژیکی بافت و اندامهایی است که از نور ورق نور و هیدروژل های حساس به نور مخلوط با سلول های زنده استفاده می کند. این پروژه با هماهنگی النا مارتینز از انستیتوی مهندسی زیستی کاتالونیا (IBEC) و شامل کارهایی که در دانشگاه گوته فرانکفورت انجام می شود ، برای "چاپ زیستی توسط لیتوگرافی ورق سبک: BRIGHTER: بافتهای پیچیده مهندسی با وضوح بالا در سرعت بالا" BRIGHTER نامیده می شود.


فرآیند لیتوگرافی برای BRIGHTER به روشی مشابه لیتوگرافی در فناوری نیمه هادی کار می کند ، اما به جای یک لایه نیمه هادی و حساس به نور که توسط ماسک روشن می شود ، محققان از هیدروژل با مولکول های حساس به نور استفاده می کنند. هیدروژل در معرض یک صفحه نازک از نور لیزر قرار دارد و منجر به تشکیل پلیمرهایی می شود که به عنوان ماتریسی برای استعمار توسط سلول های زنده عمل می کنند. هیدروژل باقیمانده که هنوز به شکل مایع است ، شسته می شود. از خصوصیات خاص ماتریس پلیمری می توان برای معرفی سلولهای بنیادی به محفظه های کاملاً مشخص یا ایجاد عروق استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.