Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تصویربرداری مولکولی به عنوان ابزاری برای جراحی سرطان ظاهر می شود

  


تصویربرداری مولکولی به عنوان ابزاری برای جراحی سرطان ظاهر می شود


تصویربرداری مولکولی به ابزاری ارزشمند در درمان سرطان تبدیل شده است. توموگرافی رایانه ای با انتشار تک فوتون (SPECT) و توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) در حال استفاده معمول بالینی برای تصویربرداری قبل از عمل هستند. این تکنیک ها با اندازه گیری توزیع زیستی رادیوتراکی که به طور خاص سلول های سرطانی را هدف قرار می دهد ، بافت سرطانی را تجسم می کنند.


اسکن های مولکولی برای تشخیص سرطان و برنامه ریزی مداخلات جراحی ضروری است. با این حال ، در اتاق عمل ، جراحان برای اطمینان از برداشتن همه بافت های سرطانی و صرفه جویی در حد امکان از بافت سالم ، همچنان به بینایی و لمس اعتماد می کنند. از بین بردن همه سرطان در حین جراحی امری حیاتی است زیرا پشت سر گذاشتن بافت سرطانی ممکن است باعث ادامه بیماری شود و نیاز به درمان بیشتر دارد. جراحان همچنین به دنبال جلوگیری از برداشتن بافت سالم هستند که از دست دادن آن می تواند عملکرد فیزیولوژیکی را مختل کرده و منجر به نتایج منفی طولانی مدت برای بیمار شود.


در حال حاضر ، تقریباً از هر چهار بیمار مبتلا به سرطان پروستات یک نفر و از هر 5 بیمار سرطان پستان ، یک نفر اتاق عمل را باقیمانده بافت سرطانی ترک می کنند ، این امر نیاز فوری پزشکی به ابزارهایی برای تشخیص دقیق محل سرطان در حین جراحی را ایجاد می کند.


سیستم های تصویربرداری قبل از عمل مانند SPECT و PET نمی توانند در محدودیت های مکانی و مکانی اتاق عمل استفاده شوند. با این وجود امکان استفاده از دوربین نوری وجود دارد. اثر Cerenkov - به موجب آن نور تولید می شود اگر ذره ای باردار از رادیوتراکر ، که در بافت سرطانی جمع می شود ، سریعتر از عبور نور از بافت عبور کند - تصویربرداری نوری را ممکن می سازد. این روش با نام تصویربرداری لومینسانس Cerenkov (CLI) توسط Lightpoint Medical و دستگاه تصویربرداری مولکولی حین عمل ، LightPath استفاده می شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.