Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نادر انقطاع‎

  


نادر انقطاع‎ (متولد 1955 در تهران) دانشمند ایرانی-آمریکایی است. وی کمک های پیشگامانه ای در زمینه فرامواد ، اپتیک تحول ، اپتیک پلاسمونیک ، نانوفوتونیک ، فوتونیک گرافن ، مواد نانو ، اپتیک در مقیاس نانو ، آنتن نانو و آنتن های کوچک سازی شده ، فیزیک و مهندسی معکوس دید قطبش در طبیعت ، الهام گرفته از زیست تصویربرداری نوری ، الگوی کسری در الکترودینامیک و الکترومغناطیسی و مایکروویو.


پس از کسب B.S مدرک تحصیلی از دانشکده مهندسی (دانشکده فنی) دانشگاه تهران ، [4] وی در تابستان سال 1978 عازم ایالات متحده شد و مدرک کارشناسی ارشد و دکترا را از Caltech گرفت. [5]


او یکی از پیشگامان اصلی در زمینه فرامواد مدرن است و مبدع رشته های فرامادها با شاخص نزدیک به صفر ، پوشاندن پلاسمونیک و نانو مدارهای نوری (متاترونیک نوری ، [نیاز به منبع]) است.


نانو مدار نوری مبتنی بر فراماده وی ، که در آن ساختارهای نانو به درستی طراحی شده به عنوان عناصر مدار نوری "توده ای" مانند خازن های نوری ، سلف های نوری و مقاومت های نوری عمل می کنند. [6] [7] [8] [9] اینها عناصر سازنده هستند. این مفهوم اخیراً توسط وی و گروه تحقیقاتی وی در دانشگاه پنسیلوانیا تأیید و تحقق یافته است. [10] این الگوی مدار جدیدی برای پردازش اطلاعات در مقیاس نانو فراهم می کند.


ساختارهای او با شاخص نزدیک به صفر خصوصیات منحصر به فردی را در برهم کنش ماده ماده از خود نشان می دهند که امکانات مهیجی را در نانوفوتونیک فراهم آورده است.


ایده های پوششی پلاسمونیک وی منجر به ایجاد روش های جدید در فیزیک خفا شده است.


او و گروهش چندین زمینه و مفاهیم در زمینه مواد فرامادی و اپتیک پلاسمونیک توسعه داده اند ، از جمله ، (1) "فراسنجهای با پارامتر شدید" و "فراسنجهای نزدیک به صفر اپسیلون" (ENZ) ؛ [11] (2) مفهوم سازه های امگا ، به عنوان یکی از عناصر سازنده مواد ساختار یافته ، ؛ [12] [13] (3) حفره های فوق نازک و هدایت کننده های موج ، با اندازه هایی بیش از حد پراش ، امکاناتی را برای کوچک سازی بی سابقه دستگاه ها فراهم می کند ؛ [14] (4) پدیده های فوق اتصال بین راهنماهای موج با استفاده از فرامادها با اجازه کم ، [15] [16] (5) اثرات Purcell را در نانو اپتیک با استفاده از پدیده های ENZ گسترش می دهد ، که در آن تراکم فوتونی افزایش یافته ایالت ها در یک منطقه نسبتاً بزرگ با فاز کاملاً یکنواخت رخ می دهد. ؛ [17] (6) دوربرد لنز تصویربرداری با طول موج فرعی بر اساس متا مواد هذلولی ENZ ؛ [18] (7) پنهان سازی و شفافیت پلاسمونی مبتنی بر پراکندگی ، [19] [20] (8) ادغام زمینه گرافن با رشته فراموادی و اپتیک پلاسمونیک در infr رژیم ared ، تهیه نقشه راه برای دستگاه های نوری با ضخامت یک اتم و پردازش اطلاعات با ضخامت یک اتم ، [21] [22] (9) دستکاری مصنوعی مایکروویو ؛ [23] (10) فرامادها "پردازش سیگنال" و (11) فرامادها "متا ماشین" و (11)


وی در حال حاضر استاد H. Nedwill Ramsey در دانشگاه پنسیلوانیا ، [24] فیلادلفیا ، پنسیلوانیا ، ایالات متحده آمریکا ، وابسته به بخشهای مهندسی برق و سیستم ها ، مهندسی زیستی ، علوم و مهندسی مواد ، و فیزیک و نجوم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.