Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

سیستم فوتونی جدید نویدبخش فناوری ایمپلنت پزشکی است


سیستم فوتونی جدید نویدبخش فناوری ایمپلنت پزشکی است

  

طی چند دهه گذشته ، فناوری پزشکی از نظر دامنه و کارایی دستگاه های ایمپلنت پیشرفت های مختلفی داشته است. به عنوان مثال ، تحولات در تحقیقات پزشکی منجر به ظهور ایمپلنت های الکترونیکی مانند ضربان ساز قلب برای تنظیم ضربان قلب و شنت مغز نخاعی برای کنترل جریان مایع نخاعی شده است.


اکثر این دستگاه های پزشکی از جمله ضربان ساز برای کار به منبع انرژی مداوم نیاز دارند. به طور طبیعی ، این باعث محدودیت هایی می شود: باتری هایی که منبع انرژی لازم برای ایمپلنت ها را فراهم می کنند ، عمر محدودی دارند.


پس از اتمام شارژ باتری ، گزینه دیگری به جز انجام جراحی تهاجمی برای تعویض باتری وجود ندارد ، که خطر عوارض جراحی مانند کبودی ، عفونت و سایر عوارض جانبی را به همراه دارد.


در یک مطالعه جدید منتشر شده در PNAS ، یک گروه تحقیقاتی از کره جنوبی ، به رهبری پروفسور جونگو لی از GIST ، برای یافتن راه حل عمیق تر شدند: آنها سعی کردند یک استراتژی را برای شارژ باتری داخلی دستگاه ها بدون جراحی تهاجمی یا روش های نفوذ خطرناک تهیه کنند. .


پروفسور لی توضیح می دهد ، "یکی از بزرگترین خواسته ها در ایمپلنت های الکترونیکی زیست پزشکی ، تأمین انرژی الکتریکی پایدار برای زندگی سالم و طولانی بدون جراحی های تعویض باتری است." اگرچه این یک مفهوم مشکل است ، پروفسور لی معتقد است که پاسخ در "شفافیت" بافت زنده است.


این را می توان از طریق یک پدیده جالب توضیح داد. هنگامی که دست خود را به سمت نوری قدرتمند می گیرید ، می بینید که لبه های دست شما هنگام عبور نور از روی پوست درخشان می شوند. با الهام از این ، پروفسور لی و تیمش یک روش "انتقال قدرت فوتونیک فعال" را ایجاد کردند که می تواند نیروی الکتریکی در بدن تولید کند.


این سیستم جدید از دو قسمت تشکیل شده است: پچ منبع میکرو ال ای دی قابل اتصال به پوست - که می تواند فوتون هایی را از طریق بافت ها نفوذ کند - و یک دستگاه فتوولتائیک یکپارچه در یک ایمپلنت پزشکی - که می تواند فوتون ها را گرفته و تولید الکتریکی کند. انرژی.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.